ЗМІ представляють учасників виборчих перегонів без урахування рівня їх електоральної підтримки – експерт

Візуалізації Моніторинг — 21 вересня 2012

Про це сьогодні на прес-конференції заявив голова комітету «Рівність можливостей» Олександр Чекмишев, посилаючись на соціологічне дослідження щодо порівняння політичних симпатій виборців та мас-медіа, яке було проведено з 10 серпня по 15 вересня спільно із фондом «Демократичні ініціативи», – повідомляє «Тиждень.ua»

«Перевага Партії регіонів, наприклад на телеканалах більша у дев’ять разів у порівнянні з усіма іншими учасниками перегонів і це дає змогу сказати, що ця виборча кампанія поки що далека від європейських стандартів… Партія регіонів практично не веде виборчої кампанії – за неї це робить президент, прем’єр-міністр і представники місцевої влади – голови обладміністрацій, мери», – заявив Чекмишев.

Аналізуючи результати дослідження, він зазначив, що серед загальнонаціональних телеканалів найкращий баланс подачі медійних та електоральних симпатії до тієї чи іншої політичної сили, яка бере участь у перегонах, представлені на 5 каналі та «Новому каналі», а найгірший – на Першому національному.

Баланс медійних та електоральних симпатії до політичних сил на телебаченні (середні показники всіх телеканалів)

Пан Чекмишев також відзначив, що телеканали представляють учасників виборчих перегонів без врахування рівня їх електоральної підтримки. Зокрема,  на  «Інтері» показник симпатії до Парії регіонів сягнув 52,44%, тоді як рівень електоральних симпатій до цієї політичної сили – 28,1%. Інші ж учасники перегонів отримали від телеканалу значно менший показник симпатії – «Батьківщина» – 11,85% (симпатії виборців на рівні 25,6); Україна – вперед – 5,19 (електоральні симпатії 4%), Удар – 1,04% (11,5%); КПУ – 3,75% (8,2%); Свобода – 0,44% (3,8%). Таким чином, єдина партія, якій канал симпатизував більше, ніж їй симпатизують виборці – це Партія регіонів.

Баланс медійних та електоральних симпатії до політичних сил на «Інтері» 

У свою чергу, співвідношення симпатій телеканалу ICTV та виборців виглядає так: Партія регіонів – 63,62% (28,1), «Батьківщина» – 15,59% (25,6%), Удар – 5,86% (11,5%), Україна – вперед 5,86% (4%), КПУ 3,63% (8,2%), Свобода 0,67% (3,8%) відповідно.

Баланс медійних та електоральних симпатії до політичних сил на ICTV 

Аналогічне співвідношення на телеканалі СТБ таке: Партія регіонів – 56,68% (28,1), «Батьківщина» – 18,64% (25,6%), Україна – вперед 6,35% (4%), Удар – 2,56% (11,5%), КПУ 0,71% (8,2%), Свобода 0,74% (3,8%) відповідно.

Баланс медійних та електоральних симпатії до політичних сил на СТБ

На ТРК «Україна» це виглядає так: Партія регіонів – 54,21% (28,1), «Батьківщина» – 12,68% (25,6%), Україна – вперед 4,85% (4%), Удар – 0,9% (11,5%), КПУ 1,19% (8,2%), Свобода 2.13,74% (3,8%) відповідно.

Баланс медійних та електоральних симпатії до політичних сил на ТРК «Україна»

У той же час Новий канал дещо збалансованіший: Партія регіонів – 37,59% (28,1), «Батьківщина» – 22,67% (25,6%), Україна – вперед 2,67% (4%), Удар – 3,35% (11,5%), КПУ 7,78% (8,2%), Свобода 2,8% (3,8%) відповідно.

Баланс медійних та електоральних симпатії до політичних сил на Новому каналі

За словами директора фонду «Демократичні ініціативи» Ірини Бекешкіної, безумовним лідером з подачі інформації у виборчій кампанії залишається телебачення, за допомогою якого 46% населення дізнається про перебіг виборчих подій.

На другому місці стоїть друкована преса, якій віддають перевагу 23% населення, інтернет-сайти є джерелом інформації лише для 8% людей, а соціальні мережі – для 4%.

На вибір джерел інформації впливає вік: молодь більше використовує новинні Інтернет-сайти (14%) та соціальні мережі (10%), а от серед людей, яким понад 60 років, цими джерелами інформації користуються лише 0.1%. Найактивніше новими медіа користуються прихильники «УДАРу», «Свободи» та Партії Наталі Королевської «Україна – вперед» (14–17%), найменше – виборці КПУ та Партії регіонів (5-6%). Сільські жителі також використовують Інтернет менше – (5.5%), порівняно з городянами (9%). До них менше доходять і листівки та інші агітаційні матеріали (15%), ніж до городян (21%). А от обговорення з іншими людьми, як джерело інформації, на селі поширено більше (16.5%), ніж у містах (11%).

26,8% виборців зазначили, що їм не потрібна ніяка інформація про передвиборчу ситуацію, оскільки вони ще до початку виборчої кампанії знали, за кого будуть голосувати.

Ірина Бекешкіна підкреслила, що думки людей щодо представленості у ЗМІ точок зору влади і опозиції досить істотно відрізняються серед прихильників різних політичних сил. Хоча загалом 40% опитаних переконані, що у ЗМІ є плюралізм.

Виборці Партії регіонів вважають, що опозиція дуже часто (23%) і досить часто (50%) представлена у ЗМІ, Прихильники КПУ і партії Наталії Королевської вважають, що точку зору опозиції можна чути дуже часто (18%) і досить часто (46%). У той же час 44% виборців Об’єднаної опозиції та ВО «Свобода» переконані, що точки зору як влади, так і опозиції представлені у ЗМІ досить часто і дуже часто і майже стільки ж з них переконана у зворотньому.

Опитування проводилося у всіх регіонах України. Було опитано 2000 респондентів. Похибка вибірки становить 2,3%. З детальними результатами медіамоніторингу можна ознайомитися тут, а з результатами соціологічного опитування – тут.

Фото - kafanews.com

Print Friendly

Поділитись

About Author

lera.lauda