Громадські активісти підрахували медіабюджети політиків та партій

8 жовтня експерти ініціативи «Звідки?», до якої увійшли представники різних громадських організацій, презентували перші результати моніторингу фінансових витрат кандидатів у народні депутати.

На думку експертів, які готували моніторинг, партії та політики роблять на медіа серйозну ставку в передвиборчій боротьбі. ЗМІ виступають для них одним із основних джерел донесення інформації до виборців і фактором формування громадської думки. І саме тому медіабюджети політиків є одним з основних показників витрат на виборчу кампанію.

 «За результатами моніторингу виявилось, що переважна більшість кандидатів витрачає на кампанію значно більше, ніж може це собі дозволити, відповідно до оприлюднених декларацій. Найбільш фінансово спроможними є близькі до партії влади суб’єкти виборчого процесу. Найпопулярнішими інструментами пливу на виборців залишається реклама та медіа, на другому місці – благодійність та подарунки», прокоментувала результати дослідження Ольга Айвазовська, координатор виборчих програм Громадянської мережі ОПОРА.

При підрахунку медіа-бюджетів політичних партій і кандидатів враховували не лише офіційну рекламу, але й замовні матеріали. Цим напрямком дослідження займалася асоціація «Спільний простір» спільно з комітетом «Рівність можливостей» в рамках моніторингу регіональних та загальнонаціональних ЗМІ.

 «За звітний період  загальна вартість реклами суб’єктів моніторингу в друкованих ЗМІ Донецька, Ужгорода та Києва складає 67 170,52 грн., вартість реклами з урахуванням коефіцієнта «політичної джинси» (1,2) – 80 604,624 грн. Щодо телебачення, то тут цифри ще більші, загальна вартість реклами за звітній період на ТБ Донецька, Ужгорода та Києва становить – 1 448 380,80 грн., з урахуванням коефіцієнта «політичної джинси» (1,2) – 1 738 056,96 грн.», – коментує результати медіа-моніторингу Олександр Чекмишев, Голова Комітету «Рівність можливостей».

Дослідження проводили у трьох пілотних округах (222 – Київ, 42 – Донецьк, 73 – Закарпаття).

З більш детальними результатами звіту можна ознайомитися тут.

Моніторинг проводили Громадянська мережа «Опора», Комітет «Рівність можливостей», МГО «Інтерньюз-Україна», Комітет виборців України, Лабораторія законодавчих ініціатив під керівництвом Міжнародної фундації виборчих систем (IFES).

Фото – helpvisa.ru

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *