Одноразова джинса на ТБ обходиться політикам політикам в $50 тисяч – експерт

Всього на телевізійну рекламу політики витратять близько 1,5 млрд грн. Це 38% усіх рекламних доходів українських телеканалів на цей рік, – пише «ТВі» з посиланням на «Forbеs.ua».

У січні-вересні політичні партії та мажоритарні кандидати офіційно витратили на політичну телевізійну рекламу близько 595 млн грн. Про це свідчать дані дослідження Індустріального телевізійного комітету. За оцінкою аналітиків рекламного ринку, телебаченню учасники парламентських виборів віддадуть половину своїх рекламних бюджетів – втричі більше, ніж на просування в друкованих ЗМІ, інтернеті і на вуличних носіях, разом узятих.

За прогнозом Вікторії Сюмар, виконавчого директора Інституту масової інформації, всього на вибори партії та кандидати витратять 750 млн грн. І ще стільки ж телеканали отримають неофіційно – «чорним налом». З нею згоден і Артем Біденко, президент консалтингової компанії SA Рolitical комунікацій.

«Відомі тільки орієнтовні рекламні бюджети учасників виборів. Тому точно сказати, скільки з них канали отримають офіційно, а скільки – у вигляді «чорного налу», практично неможливо», – говорить Сюмар.

Таким чином, всього на телевізійну рекламу політики витратять близько 1,5 млрд грн. Це 38% усіх рекламних доходів українських телеканалів на 2012 р. (якщо виходити з прогнозів Всеукраїнської рекламної коаліції).

Сергій Смоляр, директор дослідницької компанії Doors Consulting, підрахував, що за підсумками 2012 на політичній рекламі телеканали зароблять на 15% більше, ніж в 2010 р., коли в країні пройшли президентські вибори. Рекламний ринок відновлюється після кризи, говорить Смоляр.

У Максима Лазебника, виконавчого директора Всеукраїнської рекламної коаліції, інше пояснення. Він вважає, що телевізійники невірно спрогнозували прибутки, пов’язані з Євро-2012: сподівалися на зростання бюджетів у першому півріччі на 12%, а отримали лиш плюс 5%.

«Тому зараз вони намагаються наздогнати упущена за рахунок різних неофіційних надбавок на політичну рекламу», – зазначає Лазебник.

Відповідно до закону про вибори Верховної ради, середньодобова ціна однієї секунди політичної реклами має відповідати середній комерційній ціні на каналі за три квартали переднього року. У квітні-травні нинішнього року телеканали оприлюднили офіційні розцінки на політичну рекламу. Вони суттєво відрізняються залежно від часу показу ролика і його місця в рекламному блоці.

Наприклад, секунда політичної реклами на телеканалі «Україна» у прайм-тайм (21:00-22:00 в робочі дні) коштує 224 грн, якщо ролик показаний в кінці або початку рекламного блоку. А якщо в середині – 195 грн. Максимальна вартість реклами на «Першому національному» – 311 грн, а лідирує ICTV – тут офіційні розцінки на політичну рекламу доходять до 744 грн за секунду.

Представники телеканалів тему реальних розцінок на рекламу політичних партій і кандидатів не коментують. А Сюмар стверджує, що ціна одного показу «замовного» матеріалу під виглядом редакційного у випуску новин на загальнонаціональному каналі – близько $ 50 000.

«Зараз влада, на відміну від президентських виборів, тисне на телеканали і вимагає не піднімати ціни на політичну рекламу, зокрема і на джинсу, до космічних цін», – каже Сюмар.

Структура політичної реклами на ТБ, січень-вересень, 2012

Телевізійні кампанії учасників парламентських виборів стартували практично одночасно з початком розкрутки в друкованих ЗМІ. За даними Індустріального телевізійного комітету (ІТК), першою зі старту пішла Наталія Королевська. Ролики з її участі жителі України побачили ще в березні нинішнього року, найчастіше їх можна було побачити на телеканалі «Інтер». За перші сім місяців Королевська забезпечила третину всієї політичної реклами на ТБ. Але після офіційного старту виборчої компанії, частка партії в загальній кількості політреклами різко скоротилася і до кінця вересня склала 17%.

Ролики Партії регіонів офіційно з’явилися в ефірі телеканалів тільки в серпні нинішнього року, що не завадило «регіоналам» в кінці вересня вийти на перше місце за обсягом телевізійної реклами. За підрахунками Віталія Киселя, медіа-аналітика ІТК, в січні-вересні нинішнього року частка ПР в загальному обсязі комерційної телевізійної реклами досягла 20%.

З опозиційних сил до старту виборчої кампанії відкрито рекламувалися лише ВО «Свобода» та лідер «Фронту змін» Яценюк. Комуністична партія України розпочала рекламну кампанію на ТБ в квітні. Вона віддає перевагу Першому національному.

На яких телеканалах рекламувалися політики, січень-вересень, 2о12 

Нагадуємо, за підрахунками експертів цьогорічна виборча кампанія може стати найдорожчою в історії України. Вже до перших чисел жовтня політики витратили на рекламу близько 500 млн. грн., а до кінця місяця ця сума може подвоїтися.

Також ми відзначали, що на 40-60% своїх рекламних бюджетів партії витратять саме на телевізійну рекламу.

Інфографіка, текст – «Forbеs.ua»

Фото – inedres.com

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *