Найбільше матеріалів з ознаками прихованої політичної реклами в чотирьох інтернет-ЗМІ було на користь Добкіна

Кожен п’ятий матеріал з ознаками прихованої політичної реклами в чотирьох інтернет-ЗМІ («Обозреватель», УНІАН, LB.ua та «Ліга.net») був на користь кандидата в президенти від Партії регіонів Михайла Добкіна. Такими є результати моніторингу, що провів Інститут масової інформації у квітні-травні 2014 року.

На другому місці за кількістю – матеріали з ознаками прихованої політреклами на користь Петра Симоненка (18%) від загальної кількості таких матеріалів), на третьому – на користь Юлії Тимошенко (16%). На користь переможця президентських перегонів Петра Порошенка було розміщено 13% матеріалів з ознаками замовлення.

Головними меседжами передвиборної кампанії Михайла Добкіна в інтернет-ЗМІ стали збільшення повноважень регіонів, вимога припинити АТО та сісти за стіл переговорів з «всіма сторонами конфлікту». У матеріалах з ознаками політреклами Петра Симоненка йшлося про тиск на нього та Компартію України, а також поширювалися «страшилки» про «Правий сектор». Юлія Тимошенко активно просувала свої думки щодо вступу Україну в ЄС та НАТО, а також відмову від російського газу.

«Варто відзначити, що кандидат Валерій Коновалюк, який за результатами перегонів набрав лише 0,38% голосів виборців, джинси в інтернет-ЗМІ розмістив 10% від загальної кількості замовних матеріалів. Також здивувала Наталія Королевська, яка навіть після зняття своєї кандидатури з президентських виборів продовжила активно джинсувати і на її користь було розміщено 6% матеріалів з ознаками замовлення», – зазначає експерт ІМІ Олена Голуб.

З-поміж чотирьох інтернет-видань, які підпадають під моніторинг, найбільше публікацій з ознаками джинси експерти виявили в інтернет-виданні «Обозреватель», менше – в УНІАН та LB.ua, не виявлено таких матеріалів у виданні «Ліга.net».

Детальніше можна ознайомитись за посиланням.

Нагадаємо, за даними моніторингу шести всеукраїнських друкованих видань за квітень 2014 року,найбільше матеріалів з ознаками замовності було виявлено про Юлію Тимошенко, Сергія Тігіпка і Петра Порошенка.

Довідка:

Під моніторинг ІМІ підпадають чотири інтернет-видання: «Обозреватель», УНІАН, LB.ua та «Ліга.net». В рамках моніторингу експерти аналізували всі публікації, що вийшли в новинній стрічці видання за один тиждень в місяць (з 7 по 13 квітня та з 12 по 18 травня).

Новини аналізують за такими ознаками прихованої реклами:

1) матеріал відстоює або просуває  інтереси лише однієї сторони конфлікту;

2) подібного змісту матеріал надрукований  в інших ЗМІ або в попередніх номерах того ж ЗМІ;

3) експертами є особи, які некомпетентні коментувати подію або процес; політик коментує подію або процес і при цьому до коментування не залучено більш компетентних осіб;

4) безпідставно акцентується увага лише на позитивних або негативних характеристиках суб’єкта;

5) матеріал містить елементи, які сприяють політичній підтримці суб’єкта (політика, партії, блоку партій);

6) «протокольні» матеріали з заходів чиновників/політиків, в яких відсутня зрозуміла суспільно важлива новина.

ілюстрація – ІМІ

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *