Експерти назвали найпопулярніші гасла, які використовували кандидати у президентській кампанії

Найбільш вживаними були меседжі, присвячені абстрактним змінам («Жити по-новому»), цінності миру, заклик до повернення Криму  та заклик до єднання країни.

Про це свідчать результати опитування «Передвиборча кампанія під час військових операцій: основні меседжі», які презентувала сьогодні Академія Української преси за участі вчених факультету соціології Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Дослідження проводилось  25-30 травня 2014 року. Експертами виступили науковці: медіааналітики, викладачі дисциплін масової комунікації, соціологи, політологи, професійно приналежні до аналітичної діяльності щодо мас-медіа (всього 35 осіб) з різних регіонів України, які не мали стосунку до практики проведення передвиборчих кампаній цього року.

Як пояснила Ольга Совенко, провідний соціолог навчальної лабораторії прикладних соціологічних досліджень факультету соціології Київського національного університету ім. Т.Шевченка., цього року  вибори вперше проходили одночасно з воєнними діями, і завдання опитування було встановити – як ця ситуація вплинула на хід виборчої кампанії та якими основними меседжами позначились ці вибори.

Більшість експертів (18 з 35 осіб) погоджуються з нестандартністю даної передвиборчої кампанії і за формою, і за змістом. Також більшістю відповідей (21 з 35 осіб) експерти визнають однозначний вплив контексту військових операцій в країні на передвиборчу комунікацію всіх політиків-кандидатів у Президенти.

 

Вплив контексту військових операцій в країні на перебіг комунікації кандидатів у Президенти з виборцями (2014)

 

Так, значний вплив, вона обумовлює гасла та дії всіх політиків, а не лише кандидатів у Президенти в цей період 21
Так, багато хто з кандидатів використовує дану ситуацію у своїй комунікації з виборцями, аби вигідно проявити себе перед електоратом 11
Важко однозначно сказати, аджене кожен кандидат у Президенти акцентує у своїх передвиборчих виступах на проблемах політичного розколу країни, внаслідок якого відбуваються дані військові операції 3
Ні, вважаю, що дана ситуація військових дій та операцій не впливає особливим чином, бо вона є подібною до будь-яких інших кризових ситуацій в країні напередодні виборів 0
Ваша думка 0

 

Всього

 

35 експерти

Експертів запитали, які форми комунікації з виборцями вони вважають найбільш ефективними за умов гострої політичної ситуації. На їх думку, це  виступи по телебаченню (середній бал 4,3з 5ти можливих), Інтернет-комунікація через соціальні мережі (3,8 бали) та Інтернет-комунікаціячерез Інтернет-медіа (3,6 бали).

 

Зміст оптимальної комунікації з виборцем під час військових дії дослідження встановлювало двома способами: 1) меседжі, що найбільше запам’ятались експертам у нинішню президентську кампанію; 2) «ідеальний меседж», який би якнайкраще відповідав теперішній ситуації.

Найбільш популярними виявились гасла, присвячені абстрактним змінам «Жити по-новому» (16 згадувань), цінності миру (11), заклик до повернення Криму (10) та заклик до єднання країни (10). Середнього рівня згадуваності набули такі (вже повторювані, іміджеві) меседжі, що присвячені зміні владиреформам (8).

Передвиборчий «меседж» або основна ідея агітації Кількість згадувань
Жити по-новому 16
Потрібен мир / Мир, спокій / Мирний розвиток без соціальних потрясінь / Метро чи барикади 11
Я поверну Крим Україні! 10
Країна має бути єдиною / Сильна єдина країна / Треба об’єднатися проти сильного ворога 10
Настав час змін / Перебудова / Люстрація / Стара система управління має бути зруйнована / Конституційна реформа / Децентралізація влади 8
Захищу Україну / Гарантую безпеку / Врятуємо країну 7
Відстоювання Донбасу / Наведення порядку на Сході / Порядок на своїй землі 7
Геть окупантів / Вирішення конфлікту з Росією / Анти-Росія 7
У Європі наше майбутнє / Європейський вибір 6
Антикорупція / Знову олігархи 5
Плекаймо українську силу! / Сильне лідерство / Сильний лідер – сильна країна 4
Вила напоготові 3
Економічний розвиток 3
Соціальна політика / Соціальна справедливість / Розбудова громадянського суспільства 3
Творю добро / Молитесь делами 2

«Ідеальні меседжі», пропоновані експертами до нинішньої передвиборчої кампанії, також можна об’днати в кілька категорій.

«Ідеальний меседж» для кандидатау Президенти-2014 Кількість згадувань
Наша доля – у наших руках / Громадянське суспільство / Відповідальність кожного 12
Єдність країни / Схід і Захід – разом! 11
МИР У ВСЬОМУ СВІТІ! / Партнерство / Дипломатія 9
Гарантія прав та свобод для громадян / Суспільству – свободу 6
Безпека для країни / Демілітаризація 5
Жити по-європейськи, у Європі / Україна – це Європа 5
Сталий економічний розвиток 3
Соціальна стабільність / Українцям – добробут! 3
Політичні реформи, реформа силових та судових структур / Люстрація влади 3
Жити по-новому 3
Боротьба з корупцією 2
Україні – Крим! 1

Отже, на перших рівнях згадування з 63 наведених «меседжів» – ті, що присвячені цінностямвідповідальності кожного за життя країни, побудови громадянського суспільства (12 згадувань), єдності країни (11), миру, партнерству та дипломатії (9).

Це все говорить про невідповідність між тим, що найчастіше пропонують політики у своїх програмах і тим, чого в них більш за все очікують виборці . Серед побажань експертів щодо змісту передвиборчих агітацій таке:  «Кандидат має пропонувати дуже конкретний план реформування країни – не просто ЩО робити, а ЯК та впродовж якого терміну, а також говорити про інструменти ефективного та прозорого врядування».

Експертам запропонували оцінити частоту споживання ними різних медіа та ступінь довіри до них (Інтернет розділили  на дві категорії: онлайн-видання чи сайти новин та соціальні мережі)

Вид медіа Частота споживання Ступінь довіри Сукупний бал
Інтернет: онлайн-видання / сайти новин 4,4 3,4 7,8
Інтернет: соціальні мережі тощо 3,4 2,9 6,3
Телебачення 3,3 2,3 5,6
Друкована преса 2,1 2,4 4,5
Радіо 1,8 2,1 3,9

 

Рейтинг споживання та довіри до мас-медіа серед експертів (з точки зору викладу політичної інформації) виглядає наступним чином:

1. Інтернет: онлайн-видання / сайти новин – 4,4 та 3,4 бали

2. Інтернет: соціальні мережі тощо – 3,4 та 2,9 бали

3. Телебачення – 3,3 та 2,3 бали

4. Друкована преса – 2,1 та 2,4 бали (її споживають трохи менше, ніж довіряють їй)

5. Радіо – 1,8 та 2,1 (ступінь довіри так само є трохи більшим, ніж ступінь споживання

 

«Мediasapiens»

 

фото – ТСН

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *