Комітет «Рівність можливостей»: порівняно з виборчою кампанією 2012-го, ЗМІ зараз джинсують менше

У порівнянні з аналогічним періодом парламентської кампанії 2012-го, цьогоріч маніпуляцій та порушень професійних стандартів на телебаченні було зафіксовано менше. Такі дані моніторингу, проведеного Асоціацією «Спільний простір»/Комітетом «Рівність можливостей» повідомив Олександр Чекмишев 14 жовтня на прес-конференції на тему: «Розпал виборчої кампанії 2014: якість інформування та «джинса».

Однак, як і під час кампанії-2012, експерти з моніторингу відзначили появу проплачених матеріалів, які були представлені у вигляді новин. «Тривожним є також те, що експертами моніторингу було помічено відчутне збільшення кількості позитивних і негативних матеріалів, спрямованих на дискредитацію чи агітацію за кандидатів залежно від їхніх стосунків з власниками каналів. Найбільшою мірою це стосувалося телеканалів ІнтерУкраїна та 1+1», – заявив Чекмишев.

Як і в попередній період моніторингу, національні телеканали присвятили значну частку ефіру політичному та виборчому контенту, зокрема діяльності органів державної влади, чиї представники також є кандидатами на виборах. В основному вони були представлені в контексті виконання ними своїх службових обов’язків, а не в якості кандидатів чи представників політичних партій. Загальнонаціональні телеканали найбільш активно інформували про діяльність Арсенія Яценюка та Петра Порошенка.

Голова правління громадської організації «Телекритика» Наталія Лигачова повідомила:   “Моніторинги громадських організацій свідчать про три найбільш актуальні  проблеми у новинах: підміну громадянською позицією та патріотизмом дотримання журналістських стандартів, участь ньюзрумів у корпоративних війнах олігархів, наявність “джинси”. При цьому якщо кількість “звичайної джинси”, тобто, такої, за яку, можна припустити, були проплачені грубі гроші, все ж таки зменшилася, то от так званої “корпоративної джинси”, тобто піару або антипіару політиків, яких підтримують або з якими конфліктують власники великих телеканалів – відчутно збільшилася. Особливо це стосується телеканалів “Інтер” та “Україна“.

У прес-конференції також взяла участь шеф-редактор «Телекритики» Наталія Лигачова, яка ознайомила присутніх з результатами моніторингів центральних і регіональних телеканалів, які проводить ГО «Телекритика».

«Вибори та ЗМІ»

Фото «Телекритики»

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *