Про що мовчали новини в жовтні 2014-го

Моніторинг — 03 листопада 2014

«Інтер», «Україна» й ICTV найбільш джинсували в передвиборчий період. Узагальнений моніторинг за жовтень 2014 року матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності (або цензури) в теленовинах, а також випадків замовчування важливої для суспільства інформації.

Моніторинг за вересень 2014-го дивіться тут.

Детально про методологію проведення моніторингу дивіться тут. 

1. Матеріали з порушеннями професійних стандартів, які можуть свідчити про ознаки замовності (цензури)

Загалом протягом звітного тижня жовтня в підсумкових випусках щоденних новин досліджуваних телеканалів була така кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з порушеннями професійних стандартів, які можуть свідчити про ознаки замовності (цензури):

Таблиця 1. Загальна кількість матеріалів із порушеннями професійних стандартів, які можуть свідчити про ознаки замовності (цензури):

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014 січень2014
«Інтер» 65 16 31 14 19 53
«Україна» 48 17 12 9 11 29
ICTV 39 14 10 14 10 27
«1+1» 21 8 7 2 9 31
СТБ 13 6 8 2 4 6
Новий канал 12 6 4 8 3 13
5-й канал 11 6 5 6 7 12
Перший національний 10 7 8 5 18 6

Протягом звітного тижня жовтня надзвичайне збільшення (порівняно з попередніми місяцями) кількості матеріалів з ознаками замовності на половині телеканалів пояснювалося передвиборчим піаром політичних партій і блоків, а також окремих політиків, які йшли до парламенту по мажоритарних округах. Наводимо окремо таблицю загальної кількості передвиборчих замовних матеріалів на різних телеканалах:

Канал Кількість передвиборчих замовних матеріалів
«Інтер» 51
«Україна» 24
ICTV 21
«1+1» 9
Новий канал 6
СТБ 3
5-й канал 1
Перший національний 0

Перша трійка каналів («Інтер», «Україна» й ICTV) розміщувала в своїх новинах численні матеріали про партії і блоки, де надавала слово їхнім спікерам для промотування своїх політичних сил у вигляді популістських планів і для неаргументованої критики чинної влади чи політичних опонентів. Усі ці матеріали були незбалансованими, без належної повноти інформації і бекґраундів, у більшості з них порушувався стандарт відокремлення фактів від думок за рахунок журналістських оцінок, у багатьох також порушувався стандарт достовірності подачі інформації.

В новинах «1+1», навпаки, майже всі (сім із восьми) матеріали були антирекламою певних політичних сил. П’ять із них було присвячено лідеру Радикальної партії Ляшку та його політсилі, зокрема йшлося про те, що Ляшко не голосував за антикорупційний закон, а також про його нерухомість, крім того, в одному матеріалі в негативному контексті було згадано представника «Опозиційного блоку» Шуфрича, ще в одному — розповідалося про те, що Генпрокуратура перевіряє діяльність усіх попередніх міністрів оборони і, зокрема, має звинувачення на адресу лідера «Громадянської позиції» Гриценка. В усіх згаданих матеріалах так само було порушено стандарти балансу думок, повноти інформації і відокремлення фактів від думок. Так, в одному з сюжетів стверджується, що на Чернігівщині «від “Радикальної партії” Олега Ляшка на вибори йде кандидат із більш ніж сумнівною репутацією, кажуть в області». «За даними чернігівських активістів, він же член злочинного угруповання так званих європейців».

Канали-антилідери цього рейтингу передвиборчої джинси по-різному вирішували завдання піару політичних сил. Найчастіше його камуфлювали під «огляди передвиборчих подій». Щоправда, при цьому йшлося не про події, а про заяви політиків, часто на теми, які не мали відношення до інформаційної картини дня. При цьому імітація каналами «політичного плюралізму» за рахунок того, що в межах кожного такого «огляду» начебто були представлені різні політичні сили, підтверджується статистикою того, які саме політичні сили піарилися впродовж звітного тижня (сума цифр може не збігатися з попередньою таблицею, оскільки подеколи в одному матеріалі піарилися водночас дві і більше політичних сили):

Канал «Опозиційний блок» «Сильна Україна» «Батьківщина» «Громадянська позиція» «Правий сектор» «Заступ» Радикальна партія «Свобода» Інші
«Інтер» 21 (!) 8 5 7 4 3 1 0 5
«Україна» 10 0 5 4 0 0 1 0 4
ICTV 5 5 6 0 1 1 0 3 3
Новий канал 0 2 2 0 0 1 0 1 0
СТБ 0 0 1 1 0 1 0 0 0
5-й канал 0 0 0 1 0 0 0 0 0
Перший національний 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Загалом по політсилі 36 15 19 13 5 5 2 4 12
«1+1» 1 (негативно)     1 (негативно)     5 (негативно)   1

В «оглядах» «Інтера» подеколи спікерам «Опозиційного блоку» було присвячено по дві, а одного разу навіть три частини.

Друге місце за формою подачі передвиборчого піару посіли традиційні БЗ з синхроном, без балансу думок, повноти інформації. Тут частіше заяви були прив’язаними до оцінки конкретних подій. Натомість велика кількість подієвих сюжетів, у які «Інтер», «Україна» й ICTV абсолютно невиправдано включають коментаторами представників «Опозиційного блоку», а інколи й інших політичних сил. При тому часто ці їхні коментарі не мають безпосереднього відношення до теми сюжету.

Так, наприклад, у сюжетах на «Інтері» та «Україні», присвячених ухваленню парламентом антикорупційного закону, Шуфрич закликає до зниження пенсійного віку для жінок, в сюжеті на «Інтері» про повалення пам’ятників Леніну в Харкові Вілкул агітує за «Опозиційний блок» («А пока одни разрушают, другие заняты насущными проблемами, например пенсиями и зарплатами. Сегодня Александр Вилкул — уже как оппозиционер — приехал на одно из машиностроительных предприятий Харькова. СИНХРОН: “Оппозиционный блок в новом парламенте отменит пенсионную реформу, уменьшит пенсионный возраст и проиндексирует пенсии и заработные платы в соответствии с реальной инфляцией и с ростом курса доллара”. По словам Вилкула, больше всего от проведения пенсионной реформы пострадали женщины — им повысили пенсионный возраст с пятидесяти-пяти до шестидесяти лет. В экономике кризис, и чаще всего именно от них отказываются, когда есть рабочие места. И именно им «Оппозиционный блок» обещает поддержку сейчас — когда нынешние верхи не могут, а низы — не хотят жить так, как они живут. И ленинопад в Харьковской области, казалось бы, тут не причем»), Добкін критикує уряд у сюжетах про те, що качанівські засуджені шиють бронежилети для АТО, і в сюжеті про ідею уряду дати біженцям роботу на будівництві стіни на кордоні з Росією, в іншому сюжеті на цю ж тему критикує уряд Бойка. Ще один представник «Опозиційного блоку», Ларін, критикує уряд у сюжеті про те, що начебто в Рівному урізають зарплату лікарям. Коментарі представників «Опозиційного блоку» з’являються в цих сюжетах за допомогою підводок на кшталт: «Оппозиционеры считают, что помогать нужно не только солдатам в зоне АТО, но и обездоленным переселенцам», «А вот оппозиционеры не видят системности в решении правительства», «А вот и реакция оппозиционеров» тощо. В сюжетах журналісти «Інтера» часто роблять жорсткі висновки, наприклад: «Вместо этого правительство предлагает свой выход из ситуации. Например, отправить не занятых переселенцев — на строительство стены на границе. Правда, где конкретно ее будут возводить, никто не знает. Зато знают, что зароют в этот объект десятки миллионов евро».

В сюжетах, присвячених відімкненню 34-го каналу в Дніпропетровську («крупнейший региональный канал — последовательный, объективный и патриотичный и всегда соблюдавший журналистские стандарты в своей работе», як стверджує ведуча «України») на «Інтері», ICTV й «Україні» чомусь коментує представник «Опозиційного блоку» Вілкул (привід його появи в сюжетах пояснюється зокрема так: «один із лідерів опозиційного блоку Олександр Вілкул звернувся до керівництва країни із проханням розібратись у ситуації»). А в інтерівському сюжеті про невдалу провокацію в Кривому Розі той же Вілкул у синхроні чомусь знову згадує історію з відімкненням 34-го каналу.

Найяскравішим прикладом повної невідповідності появи на «Інтері» коментарів від представників «Опозиційного блоку» в темі, до якої вони не мають жодного відношення, є сюжет про те, як британського хлопчика, хворого на рак мозку, лікують у Чехії. Цей сюжет закінчується так:

Кореспондент за кадром: «О чешской истории маленького британца знают и у нас. Лечение мальчика в Праге считают примером того, какие условия должно создать правительство для онкопациентов».

Синхрон (Сергій Ларін, «Опозиційний блок»): «У нас же в стране — все наоборот. Наше “родное” правительство, — в кавычках “родное” правительство, — сокращает заработные платы, не выплачивает врачам, нет оборудования, нет вакцинации для маленьких детей, нет прививок, нет лекарств. Поэтому сегодняшнее правительство не в состоянии сделать то, что оно должно делать и мы, оппозиция, знаем, как решать проблемы, в том числе и в первую очередь по медицине».

Кореспондент за кадром: «В мире протоновых центров около пятидесяти. В Украине их нет вообще».

В новинах на «Україні» як іще один спосіб передвиборчого піару використовувався формат запрошення гостей до студії. Протягом звітного тижня в такий спосіб агітували в студії «Событий» представники «Опозиційного блоку» Вілкул, Павленко і Шуфрич, представник «Батьківщини» Сенченко, «Радикальної партії» Попов, «Народного фронту» Ємець. Усі, крім Сенченка, запрошувалися без очевидного інформаційного приводу (не як учасники конкретної події), ведуча ставила їм запитання, які, по-перше, стосувалися передвиборчих платформ, по-друге, часто були компліментарними, а отже давали гостям можливість агітувати за свої політсили й ведуча подібної агітації не припиняла. Приклади питань: «Сегодня “Оппозиционный блок” заявил о плане по борьбе с кризисом в Украине. В чем ключевые пункты этой программы?» або «План звучит, действительно многообещающе. Можете озвучить конкретный механизм реализации хотя бы одного пункта». Або «Вот вы говорите о прозрачности и честности. Завтра парламент будет голосовать за принятие антикоррупционных законов. Как вы думаете, стоит ли в преддверии выборов рассчитывать на результаты, или все сведется к предвыборному пиару?».

Зовсім незначну частину передвиборчих замовних матеріалів займали повідомлення про щось, схоже на події. Так, зокрема, «Інтер» і ICTV висвітлювали повноцінними сюжетами «рейд» представника «Правого сектору» Берези по троєщинських ігрових залах, а ICTV — такий самий «рейд» свободівця Іллєнка. Крім того,  «Інтер» висвітлював «зустріч із виборцями» Бойка й Шуфрича в Одесі. На «Інтері» також повідомлялося про те, що кандидат від «Опозиційного блоку» Льовочкін зустрічався в Києві з Нуланд: «Они давно знают друг друга. Доверительно и откровенно говорили о предстоящих выборах, о политической и экономической ситуации в стране. А еще — о реформах. Согласились, проводить их нужно, и как можно скорее. Без этого невозможно стабилизировать экономику страны».

***

На тих каналах, які не займалися передвиборчим піаром узагалі, як Перший національний, або ж хіба що епізодично, як 5-й канал, Новий канал і СТБ, протягом звітного тижня жовтня кількість матеріалів з ознаками замовності порівняно з попереднім місяцем зросла лише незначно. Це були традиційні матеріали про заяви чи протокольні заходи високопосадовців, зокрема, президента Порошенка (зустріч із Нуланд, із керівниками парламентських фракцій і силовиками щодо виборів, огляд нової техніки для прикордонників, відвідини зони АТО з представленням Кіхтенка, відвідини харківського заводу імені Малишева), прем’єра Яценюка (зустріч із представниками ОБСЄ, різні за змістом заяви на засіданнях Кабміну, передача БТРів бійцям АТО) та інших високопосадовців. Звіти про ці заходи й на всіх каналах подавалися традиційно — без необхідного балансу думок, належної повноти інформації й без належних бекґраундів. Найбільше подібних «паркетів» було на ICTV (14 матеріалів), «1+1» (12), «Україні» (11), Першому і 5-му каналах (по 10). На СТБ їх було 9, «Інтері» — 6, Новому каналі — 4.

Крім того, на «Україні» вийшло в ефір 8 матеріалів про те, як Фонд Ахметова допомагає біженцям. СТБ, Новий канал і ICTV повідомляють про поїздку Кучми до Казахстану «як представника контактної групи в Мінську». «Інтер» продовжує серію негативних матеріалів про Коломойського. Крім уже згаданих матеріалів про відімкнення дніпропетровського 34-го каналу з висновками журналістів про те, що це зробив губернатор, бездоказове твердження про те, що «люди Коломойського захопили» аеропорт Бориспіль (цитата: «Вырубить телеканал — дело нехитрое, а вот сесть на главные авиаворота страны — задачка посерьезнее. Теперь знаем, с кого спрашивать за проблемы в аэропорту Борисполь. Это люди трехпаспортного днепропетровского губернатора и олигарха Коломойского») і матеріал про борги бюджету «Укрнафти», власником якої є група «Приват» (цитата: «В финансовых результатах “Укрнафты” за последние годы разберется даже школьник — цифры упрямы и красноречивы»). Також на Новому каналі — матеріал про те, що було побито розклеювальників реклами «Опозиційного блоку»: «В партії певні, що за інцидентом стоїть губернатор Дніпропетровщини Ігор Коломойський».

Таблиця 2. Кількість матеріалів бізнесової тематики з ознаками замовності:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014 січень2014
ICTV 4 1 0 1 3 3
«1+1» 2 1 2 2 1 0
«Україна» 2 1 6 0 0 0
«Інтер» 1 0 3 3 0 0
СТБ 1 0 0 0 0 1
Перший національний 0 0 0 1 0 0
Новий канал 0 0 0 0 0 1
5-й канал 0 0 0 0 0 0

Протягом звітного тижня жовтня значною була кількість матеріалів із виявами рекламного характеру в новинах ICTV. В сюжеті про економічні втрати України від війни слово надається представнику інвесткомпанії «Дрегон Кепітал» і представнику концерну ДТЕК. Останній, зокрема, в синхроні подає неправдиву інформацію про начебто вищу ціну імпортного вугілля, порівняно з донбасівським. Корпоративні інтереси того ж таки концерну ДТЕК озвучено і в матеріалі про те, що Україні бракує вугілля. Ще два матеріали «Фактів» було присвячено заходам фонду Кучми (пісенний конкурс і виставка колекції Тронька).

На каналі «1+1» в сюжеті про будівництво дороги на Франківщині головним коментатором виступає директор курорту «Буковель» Олександр Шевченко (до речі, водночас він є ще й кандидатом у народні депутати). Ще в одному сюжеті — про фестиваль товарів вітчизняного виробництва — відверта рекламна поява «Приватбанку».

На «Україні» — два матеріали з озвученням корпоративних інтересів концерну ДТЕК.

На «Інтері» — матеріал про те, що фонд Фірташа представляє в Лондоні українських художників.

В матеріалі СТБ про круглий стіл із питань газовидобування згадується про презентацію проекту компанії «АНС» і інвесткомпанії «Дрегон Кепітал».

Таблиця 3. Кількість матеріалів із порушеннями за основними лініями: позитивні, без балансу думок, матеріали про ВЛАДУ:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014 січень2014
ICTV 14 9 6 3 6 27
«1+1» 12 8 7 1 7 29
«Україна» 11 8 4 1 9 28
Перший національний 10 7 8 4 15 63
5-й канал 10 6 5 2 4 12
СТБ 9 6 6 0 4 6
«Інтер» 6 6 4 0 7 49
Новий канал 4 5 4 2 3 13

У матеріалах із порушеннями стандартів, що можуть свідчити про ознаки замовності (цензури) канали порушують наступні стандарти:

Таблиця 4.1. Порушення стандарту БАЛАНСУ ДУМОК:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014 січень2014
«Інтер» 65 16 31 14 19 52
«Україна» 48 17 12 9 11 28
ICTV 39 14 10 14 10 27
«1+1» 20 8 7 2 9 31
СТБ 12 6 8 2 4 6
Новий канал 12 6 4 8 3 13
5-й канал 11 6 5 6 7 12
Перший національний 10 7 8 5 18 66

Таблиця 4.2. Порушення стандарту ПОВНОТИ інформації:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014 січень2014
«Інтер» 65 16 31 14 19 53
«Україна» 48 17 12 9 11 28
ICTV 39 14 10 14 10 27
«1+1» 21 8 7 2 9 31
СТБ 13 6 8 2 4 6
Новий канал 12 6 4 8 3 13
5-й канал 11 6 5 6 7 12
Перший національний 10 7 8 5 18 66

Таблиця 4.3. Порушення стандарту ВІДОКРЕМЛЕННЯ ФАКТІВ ВІД ДУМОК:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014 січень2014
«Інтер» 63 16 30 14 17 53
«Україна» 47 17 12 9 8 28
ICTV 39 14 10 14 10 27
«1+1» 21 8 7 2 9 29
СТБ 13 6 8 2 4 6
Новий канал 12 6 4 8 2 13
5-й канал 11 6 5 6 5 12
Перший національний 5 5 5 5 15 66

Таблиця 4.4. Порушення стандарту ДОСТОВІРНОСТІ подачі інформації:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014 січень2014
«Інтер» 25 6 21 10 8 19
ICTV 11 4 2 2 1 5
«Україна» 9 1 2 3 3 8
«1+1» 8 1 1 0 0 5
Новий канал 4 2 0 2 0 9
СТБ 2 2 0 0 0 0
5-й канал 1 0 0 0 1 1
Перший національний 0 0 1 1 4 26

Таблиця 4.5. Порушення стандарту ТОЧНОСТІ подачі інформації:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014 січень2014
«Інтер» 5 0 9 2 1 7
«1+1» 1 0 1 0 0 0
Новий канал 1 0 0 0 0 1
5-й канал 1 0 0 0 0 0
«Україна» 1 0 0 1 0 3
Перший національний 0 0 0 0 1 8
СТБ 0 0 0 0 0 0
ICTV 0 0 0 0 0 0

2. Замовчання каналами суспільно важливої інформації в жовтні 2014-го:

Протягом звітного тижня жовтня 2014 року телеканали не висвітлювали тактх тем, фактів і думок, озвучення яких було б невигідним для влади (дані за жовтень — це дані за тиждень  6  по 12 жовтня, за вересень — це дані за тиждень з 1 по 7 вересня, дані за липень — це дані за тиждень з 7 по 13 липня, дані за травень — з 5 по 11 травня, дані за березень — з 3 по 8 березня, дані за січень — з 20 по 25 січня).

Таблиця 5. Загальна кількість замовчань важливих тем, думок, фактів або бекґраундів:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014 січень2014
Новий канал 80 122 168 261 365 332
5-й канал 78 131 168 263 368 340
ICTV 75 119 155 221 309 311
«Україна» 74 127 179 253 338 335
СТБ 73 100 167 238 319 285
Перший національний 72 117 158 240 317 368
«Інтер» 69 113 181 254 319 334
«1+1» 58 103 160 234 271 252

Таблиця 6. Кількість замовчань каналами інформації про різноманітні масові акції протесту:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014 січень2014
Перший національний 10 10 11 2 32 75
ICTV 10 9 13 2 30 66
5-й канал 9 11 13 2 40 73
«Україна» 8 13 14 3 41 65
«Інтер» 6 5 13 3 32 64
СТБ 6 8 12 2 36 48
Новий канал 5 12 13 3 35 68
«1+1» 3 11 8 1 33 46

Таблиця 7. Кількість замовчань каналами інформації, пов’язаної з наступом на свободу слова:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014 січень2014
СТБ 3 1 5 17 20 26
Новий канал 3 1 6 17 29 29
Перший національний 2 1 4 17 28 31
«Інтер» 2 1 5 17 24 30
ICTV 2 1 1 16 26 28
5-й канал 2 1 5 17 29 31
«Україна» 2 1 6 17 28 28
«1+1» 1 1 5 16 20 21

Жоден із каналів не повідомляв про таке:

Кримськотатарський телеканал АТР заявляє про спроби окупаційної влади Криму закрити їх «за пропаганду екстремізму» (8 жовтня)

Таблиця 8. Кількість замовчань каналами інформації, пов’язаної з військовими та іншими злочинами російських окупантів та їхніх сателітів в Україні:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 вересень2014 липень2014 травень2014 березень2014
Новий канал 41 53 81 193 89
5-й канал 37 62 79 199 100
«Інтер» 35 56 91 182 92
СТБ 35 40 80 173 80
«Україна» 34 54 88 194 86
Перший національний 33 54 75 181 85
«1+1» 30 43 83 177 73
ICTV 22 50 76 181 84

Жоден із каналів не повідомляв про такі події цієї тематики:

Міноборони заявляє, що окупанти використовують проти українських військових патрони підвищеної бронебійності російського виробництва (5 жовтня)

У Луганську бойовики захопили Свято-Троїцький собор Київського Патріархату (5 жовтня)

Понад 225 тисяч пенсіонерів Донеччини через бойовиків не змогли отримати 3 млрд пенсій (5 жовтня)

За час «перемир’я» загинуло 56 українських військових, 316 було поранено — МЗС (6 жовтня)

Внаслідок дій бойовиків на Донеччині не працюють 24 лікарні (6 жовтня)

Губернатор Ростовської області повідомив Путіну, що українські біженці почали масово повертатися в Україну (6 жовтня)

Кількість біженців в Україні досягла 387 тисяч (6 жовтня)

Російська правозахисниця заявляє, що восени багато російських солдат-строковиків не повернуться з армії, оскільки загинули в Україні (6 жовтня)

Бойовики на Луганщині скинули загиблих російських солдат до копанки й підірвали її (7 жовтня)

Бойовики «ДНР» припинили обмін полоненими (7 жовтня)

На Луганщині на окупованих територіях є випадки голодної смерті місцевих жителів — «Права справа» (7 жовтня)

Бойовики перешкодили представникам Червоного Хреста відвідати Луганськ (7 жовтня)

У Севастополі на нараду з питань національностей не запросили українські організації (8 жовтня)

Слідчий комітет Росії пояснює сліди тортур на тілі Сенцова його садомазохізмом (8 жовтня)

У Донецьку бойовики викрали суддю апеляційного суду (9 жовтня)

Кількість біженців в Україні вже становить майже 400 тисяч людей (10 жовтня)

В окупованому Криму ліквідовано майже 90% вищих навчальних закладів (10 жовтня)

У Луганську бойовики «затримали» народного депутата-регіонала Тихонова «за співпрацю з українською владою» (10 жовтня)

В окупованому Криму не залишилося українських шкіл (10 жовтня)

«Гуманітарку» від Путіна бойовики продають у магазинах Донецька (11 жовтня)

Бойовики внесли до «розстрільного списку» понад тисячу студентів із Луганська (11 жовтня)

Кримським студентам, які заспівали український гімн на зустрічі з Константіновим, погрожують відрахуванням, вимагаючи видачі ініціаторів акції (11 жовтня)

Таблиця 9: Заяви і дії міжнародної спільноти з приводу подій в Україні:

Канал ЖОВТЕНЬ2014 ВЕРЕСЕНЬ2014 липень2014 травень2014 березень2014
«Україна» 13 34 27 43 167
Перший національний 12 29 24 39 156
«Інтер» 12 28 26 51 152
ICTV 12 35 22 43 153
5-й канал 12 33 24 45 179
СТБ 11 30 23 45 158
Новий канал 11 33 23 48 186
«1+1» 9 26 23 44 118

Жоден із каналів не повідомляв про такі події цієї тематики:

Могеріні висловилася за перегляд відносин ЄС з Росією і за повну підтримку України (6 жовтня)

У центрі Москви відбувся антипутінський мітинг (6 жовтня)

Президент Польщі вважає підтримку України одним із найважливіших пріоритетів Заходу (6 жовтня)

Human Rights Watch занепокоєна зникненнями проукраїнських активістів в окупованому Криму (7 жовтня)

ЄС не повинен допустити створення «сухопутного коридору» між Кримом і Росією — Могеріні (7 жовтня)

ООН: Бойовики піддають тортурам українських заручників (8 жовтня)

На сайті Білого дому з’явилася петиція на підтримку Надії Савченко (8 жовтня)

Керрі закликав Росію негайно вивести війська з України (9 жовтня)

ООН: Місія зафіксувала побиття й тортури заручників терористами на Донбасі (9 жовтня)

ООН: На Донбасі припинили роботу майже 40 тисяч малих та середніх підприємств (9 жовтня)

Місія ОБСЄ повинна істотно розширити свою присутність на сході України, нині вона неадекватна — представник США в ОБСЄ (10 жовтня)

Інші помітні теми, замовчані всіма каналами:

З початку року українці забрали з банків 110 млрд грн депозитів (6 жовтня)

Столична міліція каже про значне зростання вуличної злочинності в місті, пов’язуючи це з напливом біженців зі сходу країни (6 жовтня)

Інфляція в Україні прискорилася до 17,5% (6 жовтня)

Джемілєв повідомив, що Янукович свого часу шантажував його свободою сина, вимагаючи переходу в Партію регіонів (6 жовтня)

Суд повернув кінотеатр «Жовтень» громаді Києва (7 жовтня)

Військових комісарів направлять до зони АТО, замінивши на поранених бійців (8 жовтня)

Глава УПЦ КП просить Папу Римського та Обаму зупинити розпалювання Росією третьої світової війни (8 жовтня)

6 суддів, які вели справи майданівців, порушили присягу — ТСК при Вищій раді юстиції (8 жовтня)

УПЦ КП: російські спецслужби готують провокації на 14 жовтня (11 жовтня)

Моніторинг дотримання професійних стандартів у роботі інформаційних служб українських телеканалів здійснюється громадською організацією «Телекритика» за підтримки USAID, наданої через «Інтерньюз Нетворк». Метою моніторингу є підвищення рівня медіаграмотності українського суспільства, стимулювання медіа до відповідальності, дотримання журналістських стандартів та підвищення якості медійного продукту.

Об’єктом моніторингу є сюжети суспільно-політичної тематики у вечірніх (головних) випусках новин на «Інтері», ICTV, «1+1», СТБ, Новому каналі, Першому національному, 5-му каналі й ТРК «Україна». Період проведення моніторингу: 5–11 травня.

Моніторинг є незалежною експертною оцінкою громадської організації «Телекритика». Всі висновки й погляди, висловлені в усіх публікаціях моніторингу, можуть не збігатися з позицією USAID чи «Інтерньюз Нетворк». Методологію проведення моніторингу викладено тут. Матеріали проекту читайте в рубриці «Моніторинг» сайту MediaSapiens. У 2012 році методологія зазнала зміни, тепер моніторинг здійснюється протягом одного тижня щомісяця.

Примітка: за жовтень — дані за тиждень з по жовтня, за вересень — дані за тиждень з 1 по 7 вересня, за липень — дані  за тиждень з 7 по 13 липня, за травень — дані за тиждень з 5 по 11 травня, за березень — дані за тиждень з 3 по 8 березень, за січень — дані за тиждень з 20 по 25 січня.

 

Print Friendly

Поділитись

About Author

lera.lauda