Держспоживінспекція не покарала жодного ЗМІ за приховану політичну рекламу – ІМІ

Новини — 10 листопада 2014

Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів у період виборчої кампанії до Верховної Ради України (28 серпня — 26 жовтня 2014 року) не накладала жодних санкції за порушення встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами на телебаченні, у тому числі за порушення вимог ст. 9 Закону України «Про рекламу». Про це йдеться у відповіді Держспоживінспекції на запит Інституту масової інформації щодо накладання санкцій на ЗМІ за розміщення прихованої реклами у період передвиборчої кампанії, інформує ІМІ.

Також Держспоживінспекція повідомляє, що до них протягом зазначеного періоду не надходили подання Національної ради з питань телебаченні і радіомовлення та Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі щодо порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами на телебаченні, у тому числі щодо порушення ст.9 Закону України «Про рекламу».

Медіа-юрист ІМІ Максим Ратушний зазначає, що традиційно напередодні виборів парламент виносить постанову про те, що під час виборчої кампанії низка державних інституцій не втручаються у роботу ЗМІ. Але напередодні парламентських виборів 26 жовтня такої постанови не було, тому, за словами медіа-юриста, виникає питання, чому бездіяли відповідальні органи влади.

«Відповідної постанови ВРУ до парламентських виборів нами на офіційному сайті ВРУ не було знайдено. Крім цього, під час уточнення наданої Держінспекцією інформації, стало відомо, що ще з серпня 2014 року Інспекція не проводить перевірок, посилаючись на заборону з боку ВРУ. У зв’язку з цим, юристи ІМІ надіслали повторний запит до цієї інституції з питаннями щодо того, на основі якого документу обмежено проведення перевірок Інспекції. Навіть, у випадку наявності такої постанови – після закінчення виборчої кампанії, Інспекція повинна була б відновити свою роботу і провести відповідні перевірки, у тому числі і щодо прихованої політичної реклами у ЗМІ», — зауважив Максим Ратушний.

За даними дослідження ІМІ, що проводилося в Києві та 14 регіонах країни в період передвиборчої кампанії, найбільше матеріалів з ознаками прихованої політичної реклами в друкованих ЗМІ замовили «Сильна Україна» (27% від усіх матеріалів з ознаками замовності), «Опозиційний блок» (20%), ВО «Батьківщина» (16%), ВО «Свобода» (9%), «Народний фронт» (8%). В онлайн-виданнях – ВО «Батьківщина» (23% від усіх матеріалів з ознаками замовності), «Опозиційний блок» (21%), партія «Заступ» (14%), КПУ (11%), Радикальна партія (10%). За даними «Телекритики», у жовтні період найбільше матеріалів з ознаками замовності було зафіксовано на телеканалах «Інтер», «Україна» і ICTV.

«Вибори та ЗМІ»

фото - zn.ua

Print Friendly

По темі

Поділитись

About Author

lera.lauda