Брудні технології в тернопільських медіа під час виборчої кампанії

Статті — 26 листопада 2014

На парламентських виборах найзапекліша боротьба за місце під куполом у Тернопільській області відбувалася по 163 округу з центром в Тернополі, де одразу три кандидати мали непогані шанси стати народними обранцями. В інших округах особливої інтриги не очікувалося, тому й боротьба в медіа видалася там не настільки цікавою та безкомпромісною.

Уже на старті виборчої кампанії по Тернопільському 163-му окрузі стало зрозуміло, що основна боротьба розгорнеться між тоді ще діючим нардепом-свободівцем Олексієм Кайдою, що на попередніх виборах здобув тут перемогу, Іваном Коваликом від «Народного Фронту» та самовисуванцем Тарасом Пастухом.

Останній у своїй передвиборчій кампанії здійснив ставку на два моменти: підтримку авторитетів та інших партій та вичікування. В ефірі тернопільського телебачення та в інших медіа було немало передвиборчої агітації Пастуха, де підтримку йому оголошували «Самопоміч», «Громадянська позиція» та інші. Ще одна фішка, яку активно використовував штаб Пастуха, – його перебування в зоні АТО. Піарники активно формували думку, що їхньому кандидатові не до передвиборчих баталій. Дана технологія спрацювала доволі успішною. У відповідь, правда, з’являлися матеріали про те, чи потрібен такий кандидат взагалі, котрий «нібито в зоні АТО», але від нього нічого не можна дізнатися і від імені якого провадиться доволі активна кампанія.

Натомість штаби Ковалика та Кайди, за відсутності свого третього конкурента, розгорнули боротьбу між собою. Основна ворожнеча між ними розвернулася за звання «підтриманого «Блоком Петра Порошенка». В Тернопільських медіа постійно з’являлися матеріали про те, що свободівця Кайду не підтримувала президентська політсила. В інших матеріалах сам Ковалик натякав на те, що саме він єдиний достойний бути підтриманим від БПП.

Кілька тижнів поспіль тернопільські газети виходили з першими сторінками, де Кайда був «єдиним узгодженим кандидатом» від Свободи та Блоку Петра Порошенка, а поруч красувалася інша реклама, котра заявляла, що БПП та Народний Фронт Кайду не підтримували. За 10 днів до виборів, в інтрнет-медіа з’явився документ, котрий начебто є відповіддю на запит нардепа-свободівця щодо того, хто є замовником такої антиреклами проти нього в «Новій Тернопільській газеті». Якщо вірити цьому сканові, то ним є Ковалик, при чому оплачено все із коштів передвиборчого штабу народнофронтівця.

В свою чергу, з’являлися і матеріали про те, що президент має підтримати саме Тараса Пастуха.

Оскільки Кайді потрібно було не відставати від Пастуха, що перебував у зоні АТО, тому в Тернополі з’явилися сіті-лайти зі світлиною, де тодішній нардеп в руках зі зброєю. Через деякий час, на тернопільських інтрнет-ресурсах з’явився документ, котрий начебто підтверджує неучасть Кайди в батальйоні «Січ» і немає права фотографуватися для біл-бордів зі зброєю в руках.

Кандидати по 163-му окрузі активно використовували і техніку фейкових соцопитувань, в яких перше місце завше мав якийсь інший кандидат і то з великим відривом.

Під кінець виборчої кампанії в боротьбу пішла важка артилерія. Штаб Пастуха оголосив про те, що Кайда звинувачує їхнього кандидата в праці на режим Янукович і навмисне для заперечення був відзнятий ролик, де батьки самовисуванця просять свободівця припинити займатися «чорнухою». У свою чергу, штаб Кайди відзняв ролик у відповідь.

Щодо Ковалика, то йому також закидали те, що провадив надто дорогу кампанію, як для простого викладача.

Врешті-решт, перемогу здобув Тарас Пастух завдяки грамотнішій медійній кампанії та неакцентуванні на негативі, як його основні конкуренти та перебуванні у зоні АТО.

Назарій Заноз, для «Вибори та ЗМІ»

фото - obozrevatel.com

 

Print Friendly

Поділитись

About Author

lera.lauda