У Рівному оприлюднено рейтинг потенційних кандидатів на посаду мера з ознаками «джинси»

17 вересня у газетах «Рівне Вечірнє» та «7 днів» були розміщені матеріали однакового змісту, які мають ознаки прихованої реклами та опубліковані з порушенням порядку оприлюднення результатів опитувань громадської думки у ЗМІ. Про це повідомляє сайт ОПОРИ.

0 news 26.09 rivne 1

0 news 26.09 rivne 2

У публікаціях спростовуються рейтинги потенційних кандидатів на посаду міського голови м. Рівне, розміщеного напередодні у деяких рівненських ЗМІ. Натомість подані альтернативні рейтинги, які автори статті називають «справжніми».

У газеті «Рівне вечірнє» та газеті «7 днів» матеріал має назву «Крокодил не ловиться, не росте кокос». У матеріалі йдеться про те, що «Соціологічного центру вивчення суспільної думки», який проводив соцопитування, «в Україні не існує». Також зазначено, що попередній матеріал є «вигадкою» та «фейковим повідомленням, що свідчить про кризу у виборчому штабі Якимця». Окрім цього, у статті наводиться «справжній рейтинг, який є у всіх штабах та ОДА». Згідно даного рейтингу, потенційні кандидати на посаду мера Рівного мають наступні результати: В. Хомко – 35,7%, О. Червонюк – 15,4%, Д. Якимець – 11,9%, Р. Коваль – 6,9%, О. Лащук – 2,9%. Матеріал підписаний Ольгою Войцеховською, яка є невідомою у громадсько-політичних колах міста.

Матеріал не містить інформації про те, яка організації проводила опитування, замовників опитування, часу проведення, території, яку охоплювало опитування, розмір та спосіб формування соціологічної вибірки опитаних, методу опитування, точного формулювання питань, можливої статичної похибки , що є обов’язковим, згідно ч.1-2 ст.53 Закону «України Про місцеві вибори».

0 news 26.09 rivne 3

На початку вересня, рівненські ЗМІ розмістили матеріал з рейтингом потенційних кандидатів на посаду міського голови Рівного з маніпулятивними назвами, зокрема, «Рейтинг Хомка «заглох» та «Якимець впевнено наздоганяє Хомка: у Рівному буде висока конкуренція на виборах міського голови». У статті зазначено, що напередодні місцевих виборів «за чинного міського голову Рівного Володимира Хомка готові проголосувати 26,1% рівнян, а за голову громадської організації «Рівненський громадський контроль» Дмитра Якимця – 20,3% виборців Рівного». У матеріалі також зазначено, що «рейтинг чинного міського голови В. Хомка практично не зріс за останні півроку, з часу, коли проводилось попереднє соціологічне дослідження». У матеріалі немає посилання на результати попереднього дослідження. Тому важко зробити висновок, зросли чи знизилися рейтинги мера міста та інших кандидатів насправді.

Матеріал з результатами опитування оприлюднили декілька місцевих ЗМІ (газети «Рівне вечірнє» та «Рівненська правда», телеканал «Рівне 1», портали «Рівне Інформаційне» та «ВСЕ»). На сайті «ВСЕ» даний матеріал був маркований позначкою «На правах реклами». Інші ЗМІ не маркували відповідний матеріал. Зважаючи на те, що одні ЗМІ маркували цей матеріал, а інші ЗМІ – ні, то такий матеріал має ознаки «джинси» і був оприлюднений в інтересах одного з потенційних кандидатів.

Громадянська мережа «ОПОРА» звертає увагу місцевих ЗМІ на те, що згідно п. 8 ст. 60 Закону України «Про місцеві вибори», усі матеріали передвиборної агітації повинні бути відокремленими від інших матеріалів і означені як такі. ОПОРА закликає кандидатів та представників їхніх політичних команд не маніпулювати громадською думкою і використовуючи чесні та законні методи боротьби змагатися за голоси виборців.

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *