Місцеві ЗМІ Рівненщини розмістили матеріали з ознаками замовності про з’їзд ВО «Батьківщина»

Новини — 30 вересня 2015

17 – 19 вересня ряд ЗМІ Рівненської області опублікували два матеріали однакового змісту з ознаками прихованої реклами. Матеріали стосувались ХІІІ з’їзду ВО «Батьківщина» у Києві, у всіх виданнях вони були розміщені поряд на одній сторінці. Про це повідомляє сайт ОПОРИ,

Статті були опубліковані у здолбунівській газеті «Нове життя» (№72-73 (9696-9697) від 18 вересня), дубенській «Дзеркало плюс» (№38 (750) від 17 вересня), а також острозьких газетах «Життя і слово» (№75-76 (8941-8942)від 19 вересня) та «Замкова гора» (№38 38 (898) від 19 вересня). Перший матеріал має назву «Юлія Тимошенко: Уряд треба міняти! Терміново»». У статті йдеться про ХІІІ з’їзд ВО «Батьківщина» у Києві. «Ключовими на з’їзді були питання тарифів, контрактної армії, подолання корупції, децентралізації та змін до Конституції в цілому. Поруч із питанням війни і миру, стояло питання продажу землі та участі фракції «Батьківщина» в коаліції», – зазначено у матеріалі. Відмінністю матеріалів стало лише додавання різних коментарів: у газеті «Дзеркало плюс» наявний коментар від Сергія Гаврилюка, а у «Новому житті» присутній коментар Олега Дацюка, голів Дубенської та Здолбунівської районних партійних організацій ВО «Батьківщина», відповідно. У острозьких публікаціях такі коментарі відсутні.

 

news 29.09 Rivne  1

news 29.09 Rivne  2

news 29.09 Rivne  3

news 29.09 Rivne  4

У другому матеріалі під назвою «Несподіваний хід Кучерука у Рівному» йшлося про той же з’їзд. Також наведено інформацію про «підготовку головою РОО ВО «Батьківщина» офіційного звернення до начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева з вимогою провести перевірку собівартості витрат, що їх житлово-комунальні підприємства закладають у тарифи». Окрім цього, 16 вересня статтю «Кучерук хоче перевірити тарифи та послуги рівненських ЖКГ» із аналогічним змістом було опубліковано Інтернет порталом «ЧаРівне».

news 29.09 Rivne  5

Усі матеріали підписані Мартою Підлісною.

На сайті «ЧаРівне» матеріали були марковані позначкою «На правах політичної реклами». Газета «Нове життя» й «Замкова гора» розмістила під двома публікаціями позначку – чорний квадрат, який, відповідно до редакційної політики, означає, що цей матеріал розміщений на правах реклами.

Як зазначає видання, одні ЗМІ маркували матеріали, а інші ЗМІ – ні, тож такий матеріал має ознаки «джинси» (прихованої реклами) та був оприлюднений в інтересах потенційного суб’єкта виборчого процесу.

Громадянська мережа «ОПОРА» звертає увагу місцевих ЗМІ на те, що згідно п. 8 ст. 60 Закону України «Про місцеві вибори» передбачає, що усі матеріали передвиборної агітації повинні бути відокремленими від інших матеріалів і означені як такі. Окрім цього, ч. 3 ст.9 ЗУ «Про рекламу», передбачає, що інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару, та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами».

Print Friendly

По темі

Поділитись

About Author

lera.lauda