ІМІ підготував посібник «Журналіст і парламентські вибори 2014»

Новини — 07 жовтня 2014

Інститут масової інформації (ІМІ) підготував практичний посібник для журналістів, що планують висвітлювати парламентські вибори. Таку інформацію опубліковано на сайті ІМІ.

У посібнику «Журналіст і парламентські вибори 2014»наведена інформація щодо статусу журналіста на парламентських виборах, виписані документи, які є підтвердженням статусу журналіста/працівника ЗМІ на виборах, а також коротко перелічені основні нормативно-правові акти, що регулюють журналістську діяльність та містять гарантії прав журналістської діяльності як безпосередньо на виборах, так і у загальному аспекті.

Також розглянуто питання основних принципів висвітлення виборчого процесу журналістами. У цьому ж аспекті розглянуто основні заборони, котрі стосуються діяльності журналістів/представників ЗМІ, а також діяльності самих засобів масової інформації.

Окремий розділ посібника присвячено безпосередньо виборчому процесу: його етапам, суб’єктам, системі виборчих комісій та їх повноваженням, порядку та процедурі утворення та роботи ОВК та ОДК, процедурі самого голосування (день виборів) та підрахунку голосів в аспекті діяльності журналістів та ЗМІ, статусу офіційних спостерігачів та співпраці з ними).

Розкрито питання доступу до інформації про фінансування виборчої кампанії.

Крім цього на сторінках посібника можна знайти опис правил передвиборчої агітації, політичної реклами та їх обмеження, а також не менш важливу інформацію щодо проведення та висвітлення опитувань громадської думки. Все це стане в нагоді як для діяльності ЗМІ на виборах, так і для журналістів для розпізнавання та фіксування порушень.

Також надана коротка інформація про оціночні судження, право на відповідь та спростування, що буде корисним для журналістів та ЗМІ не тільки у контексті виборів та виборчого процесу.

В останньому розділі посібника визначені основні види порушень під час виборів (безпосередньо ті, що стосуються виборів та процедурні порушення; порушення у питаннях агітації та політичної реклами) та основні способи протидії таким порушенням, а також процедури оскарження у разі виявлення порушень.

Спеціально розроблена форма повідомлення про порушення прав журналістів, та надані телефони «гарячих ліній» медіа-організацій (Інститут медіа-права, Інститут розвитку регіональної преси), які також як і Інститут масової інформації, надають журналістам правову допомогу.

Print Friendly

По темі

Поділитись

About Author

lera.lauda