Війна за мажоритарні округи в новинах триває

Моніторинг — 17 листопада 2014

 

 

 

 

Поки ЦВК підраховує голоси, а суди вирішують долю мажоритарних округів, у новинах залишається досить великою частка замовних матеріалів. Половина з них – на користь «Опозиційного блоку», чиї інтереси, крім «Інтера» та «України», відстоюють телеканали групи Пінчука.

Понеділок, 3 листопада

Головні новини дня – озвучені Петром Порошенком наміри скасувати закон про особливий порядок самоврядування на Донбасі, оборона Луганської ТЕЦ, ситуація з Донецьким аеропортом і так звані вибори в самопроголошених ДНР та ЛНР.

«Інтер» не облишає спроб уплинути на результати суперечок у «проблемних» округах, де на перемогу претендують висуванці «Опозиційного блоку». Спершу розповіли про округи, де перемогу присудили екс-регіоналам Юхиму Звягільському та Юрію Шаповалову. Далі – про зазіхання на перемогу Леоніда Байсарова, Олександра Кузьмука та Олександра Риженкова. Увага «Подробностей» до округів, де перемогу екс-регіоналів оскаржують умовні «люди Коломойського», буде прикута до кінця тижня.

«Інтер» також порушує стандарти у звичайних, «мирних» матеріалах – наприклад, у сюжеті про судовий позов рівненського пенсіонера проти Кабінету Міністрів подана однобічна інформація, а позиції представників житлово-комунальних служб немає.

Не припиняються й атаки «Інтера» на партію «Самопоміч». Скандал у партії «Воля», представники якої пройшли до ВР за списком «Самопомочі», поданий «Інтером» як розкол у «Самопомочі»: «О том, что внутри партии “Воля” есть некие разногласия, стало ясно из соцсетей и интернет-СМИ. Сначала часть членов политсовета партии заявили, что разочарованы сотрудничеством с “Самопомиччю” на выборах. И анонсировали создание отдельного объединения из прошедших в парламент кандидатов от “Воли“». Подана лише позиція тієї частини партії «Воля», яка орієнтується на Юрія Дерев’янка; ані новообрані депутати від «Самопомочі», що є членами «Волі», ані сама «Самопоміч» у матеріалі не представлені. Матеріал на цю тему вийшов також на каналі «Україна», однак він був збалансованим.

Судовий позов самовисуванця та колишнього регіонала Байсарова чомусь коментує «Опозиційний блок»: «Мы считаем, что люди в обязательном порядке должны узнать правду. Другого варианта узнать правду нет! Необходимо пересчитать голоса. Один из кандидатов, который, как мы считаем, наверное, сфальсифицировал эти данные, потому как он подает в суд о том, чтобы отменили решение о пересчете. Таким образом сегодня, я думаю, что судьям надо было бы принять единоправильное решение – стать в стороне и дать возможность установить истинную картину происходящего» (Олексій Білий, керівник штабу «Опозиційного блоку» в Донецькій області).Немає балансу думок в інформації про позови самовисуванців і колишніх регіоналів Кузьмука та Риженкова: «Александр Кузьмук заявляет о фальсификациях, мол – в протоколах избирательных комиссий были ошибки. И требует провести выборы по округу повторно. Судебное заседание продолжается уже седьмой час», «Несогласные с результатом выборов в 60 округе пытались собрать подписи против массовых нарушений. И за пересчет голосов на 10 избирательных участках. Акцию в поселке Ялта Донецкой области организовали сторонники Александра Рыженкова из “Оппозиционного блока”. Но вмешались вооруженные люди. Журналистам под угрозой растрела снимать запретили. А организаторов акции увезли в неизвестном направлении».

На користь Риженкова висловлюються й інші канали «антиколомойської коаліції» – ICTV та «Україна», що цитують лише адвоката Риженкова, але не дають слова ні Центральній виборчій комісії, ні опонентові екс-регіонала.

У новинах «України» так само невиправдана заява «Опозиційного блоку»: «Оппозиционный блок считает, что действующая власть должна пресечь фальсификации результатов выборов в округах Донецкой и Днепропетровской областей. В полит силе не согласны с решением Киевского апелляционного административного суда, который запретил пересчет голосов в проблемных 30-м и 50-м округах».

Цього дня у випуску «Подробностей» є й пара матеріалів з ознаками замовності,  які не пов’язані із виборами. Один – про регіонала Бориса Колесникова та його доброчинність: «Тур для найкращих студентів-архітекторів організував Благодійний фонд Бориса Колеснікова, який спеціалізується на підтримці молодих інженерів, авіаторів, залізничників, і от вперше – архітекторів». Другий – уже про свого власника Дмитра Фірташа та його круглий стіл у Відні: «Если все стороны будут связаны экономически, любая война – невыгодна. Председатель федерации работодателей Украины Дмитрий Фирташ говорит – Украина может стать лоббистом этого процесса». Аналогічний матеріал вийшов і на «Україні», яка також не забула про свого власника-доброчинця, присвятивши йому два традиційні матеріали.

Цього дня в ефірі загальнонаціональних каналів було зафіксовано 10 матеріалів з ознаками замовності: 5 – на «Інтері», 3 – на «Україні» та 2 на ICTV.Головним замовником джинси залишається «Опозиційний блок» (5 матеріалів).

5 листопада, вівторок

Головні теми новин – суперечки щодо результатів виборів, обстріли траси на Бахмутку та Маріуполь, засідання РНБО щодо скасування закону про особливий порядок самоврядування на Донбасі.

«1+1» порушує стандарт балансу думок у матеріалі про  бійців, які втратили кінцівки під час бойових дій на Донбасі. Поранені закидають владі, що та хоче на них заощадити, проте можливості дати відповідь на ці закиди офіційним особам не дали.

 

Продовжують «1+1» також інформаційну кампанію на підтримку «своїх» кандидатів у проблемних округах. Кандидатів, близьких до «Опозиційного блоку», звинувачують у фальсифікації: «Там (59,60 округи, – ТК) результати виборів намагаються сфальсифікувати представники минулої влади», «Кандидати, що не визнають власну поразку, вдаються до постфальсифікацій, аби визнати вибори недійсними»,  «А це вже 60-й округ. Тут кандидат від «Опозиційного блоку» Олександр Риженков програв висуванцю Блоку Петра Порошенка – Дмитру Лубінцю. Тепер представник колишньої влади намагається за допомогою підкупу і тиску на працівників місцевого підприжмства підписати їхню петицію в свою підтримку в обмін на 300 гривень. Ці слова підтверджує один із співробітників компанії», «За інформацією, яку я почув у судовому засіданні, – каже адвокат Роман Бабій, – я роблю висновок, що в цьому може бути зацікавлений кандидат, який зараз посідає друге місце по підрахунку голосів. Цей кандидат – Сажко. За інформацією, яку озвучили члени ОВК, звільнені у судовому засідання, – да, на них було здійснено тиск: як сам кандидат приходив і намагався, грубо кажучи, качати права, так і його довірена особа». Позиція обвинувачених у фальсифікації не висвітлена.

 

ICTV хилить у протилежний бік – тут «забувають» запитати Валентина Манька, натомість подають позицію Сергія Сажка: «…Сюди також стягують військову техніку. Так соратники Валентина Манька хочуть завадити перемозі мера Курахового Сергія Сажка, який, за попередніми результатами введених в електронну базу протоколів, лідирує з великим відривом». В іншому матеріалі «Факти» ICTV прямо називають Коломойського винуватцем фальсифікації: «Ще одна гаряча точка – округ 50 на Донеччині. Там перемагає ставленик очільника Дніпропетровщини Коломойського Геллер, а його найближчий конкурент Байсаров стверджує про фальсифікації та вимагає перерахунку голосів. Відповідну скаргу кандидат подав до ЦВК». «Я просто очень надеюсь и требую выполнить решение Центральной избирательной комиссии Украины – априори честности, достоинства и порядочности, - дає беззмістовний коментар Леонід Байсаров. - И какая проблема – пересчитать? Я с радостью пересчитал бы, в любом случае». Позиції ані Коломойського, ані Геллера в матеріалі немає. Аналогічний незбалансований сюжет вийшов і в новинах каналу «Україна».

 

Не припиняють приділяти надмірну увагу боротьбі екс-регіоналів за мажоритарку  «Подробности» каналу «Інтер»: «В Днепропетровском окружном админсуде продолжают слушать дело по иску кандидата в нардепы Александра Кузьмука. Он идет по 38-му округу. Кузьмук требует провести перевыборы. По результатам подсчета голосов он набрал 12% голосов. А его оппонент самовыдвиженец Вадим Нестеренко – 30%. Кузьмук уверен, в протоколах участковых комиссий слишком много ошибок. Слушания начались еще вчера днем. За два дня судьи заслушали всех свидетелей и изучили всю выборную документацію», «Выполнить решение ЦИК и провести повторный подсчет голосов требует кандидат Леонид Байсаров на 50-м округе Донецкой области. По результатам выборов он проигрывает Евгению Геллеру, и заявляет о многочисленных фальсификациях».

 

Гостем студії «Событий» на каналі «Україна» став згадуваний напередодні керівник штабу «Опозиційного блоку» на Донеччині Олексій Білий. Він розповідав про порушення на 50-му окрузі: «В данной ситуации сразу же включается здесь рейдерская схема, я так считаю, просто, будем говорить, обкатанная уже давным-давно рейдерская схема по судам. То есть суд, в моем понимании, должен был, будем говорить, занять какую-то нейтральную позицию и не вмешиваться в сам процесс выборов и дать возможность установить истинную картину, чтобы люди увидели правду».  Баланс забезпечений не був.

 

Є в новинах «Інтера» й підозрілий матеріал на користь «Батьківщини» – про суперечливі результати виборів у Херсоні: «Тим часом, депутати від “Батьківщини” оприлюднили факти порушення на 182 окрузі у Херсоні, де їхній висуванець Одарченко програв кандидату від “Блоку Порошенка” кількасот голосів». Раніше свої інтереси в такий спосіб відстоював тільки «Опозиційний блок».

 

Також другий день поспіль «Інтер» розкручує скандал про начебто розкол у «Самопомочі». Цього разу матеріал формально збалансований сухим синхроном заступника голови партії Олега Березюка, однак не можна сказати, що позиції всіх сторін подані адекватно та повно.

 

«Україна» піарить і Ріната Ахметова («Гуманитарный штаб Рината Ахметова продолжает отправлять на восток страны продукты и предметы первой необходимости. Еще одна колонна гуманитарного рейса доехала до распределительной базы в Мариуполе…»), і його соратника Бориса Колесникова, який, схоже, після виборів вирішив покращити карму за допомогою доброчинності («Благотворительный фонд Бориса Колесникова, поддерживая студентов технических специальностей, железнодорожников-авиаторов, впервые организовал поездку и для архитекторов»). Повертається в новини «України» й корпоративна комерційна джинса – про банк ПУМБ, який належить власникові каналу Рінату Ахметову: «Одним из тех, кто выдержал стресс-тест, является “Пумб”. В компании уверены: попасть в заветную пятерку надежных банков помогла их консервативная стратегия. После кризиса 2009 года “Пумб” решил действовать по сценарию подготовки к подобным колапсам».

 

9 матеріалів у новинах центральних телеканалів цього дня мали ознаки замовності. 5 – на «Україні», 2 – на ICTVпо одному на «1+1» та «Інтері». Найбільше (4) матеріалів на користь «Опозиційного блоку», один – на користь «Батьківщини», ще чотири – бізнесів і середовища Ріната Ахметова. Перший національний, 5 канал і СТБ залишаються чистими від джинси.

5 листопада, середа

Головні теми дня – влучання артилерійського снаряда у шкільний спортивний майданчик у Донецьку, зниження курсу гривні до долара та затягування підрахунку голосів на парламентських виборах.

Загибель двох підлітків від влучання снаряда в Донецьку стала топовою темою для «України», яка підготувала аж два матеріали про цю трагедію. «Україна», а також «Інтер», ICTV та СТБ зробили акцент на тому, що у школі, біля якої це сталося, вчився Рінат Ахметов: «Сообщают что во дворе 63 школы – в той самой, где учился Ринат Ахметов – и она находится в относительной близости от аэропорта – так вот во дворе школы взорвался снаряд. Двое детей погибло – еще четверо были госпитализированы. Вот в штабе АТО уже сделали официальное заявление». Насправді жодного стосунку до влучання снаряда Ахметов мати не може.

«1+1» показав «паркетний» сюжет про поїздку вповноваженої Президента з питань мирного врегулювання конфлікту на Донбасі Ірини Геращенко до Маріуполя. Геращенко не сказала нічого важливого чи нового: «Ми робимо все для посилення нашої армії особливо в тих регіонах, які сьогодні знаходяться поблизу цієї буферної зони і в цьому питанні Маріуполь, він стає однією з таких ключових точок, де має бути надзвичайно серйозна посилена наша армія». Так само паркетним є висвітлення заяв Арсенія Яценюка в новинах ICTV.

«Інтер» порушує стандарт відокремлення фактів від коментарів. Ось два приклади:

1) «А в Черкассах бойцов АТО кормят обещаниями. Уже который месяц. В августе депутаты пропиарились – выделили почти два миллиона гривен на нужды военным»;

2) «Это пример невероятного человеческого терпения и безграничного чиновничьего беспредела. Больше 10 лет – в Устиновской райбольнице Кировоградской области таскают воду для больных. В ведрах. А чиновники – шикуют».

Традиційно немає балансу в інтерівських матеріалах про проблемні округи. Цього разу йдеться про 79-й: висвітлюючи протистояння між кандидатами в народні депутати Олександром Григорчуком і Володимиром Бандуровим, коментар узяли лише в довіреної особи Григорчука. В цьому ж матеріалі використано два коментарі представників «Опозиційного блоку», який не має безпосереднього стосунку до конфлікту. Аналогічну ситуацію можна було бачити в новинах ICTV.

«Інтер» не дотримується балансу, критикуючи дії міністра молоді та спорту Дмитра Булатова: «Реформа или псевдореформаторский пиар? Подробности разбирались, почему спортивное сообщество критикует проект реформы ведомства Булатова, да и самого министра» «Пока же, по мнению профессионалов от спорта, предлагаемая министерством Булатова реформа – это просто пиар – мол, мы прогрессивные реформаторы». Виправдатись міністрові не дають. Тим часом ICTV без балансу критикує Міністерство оборони: «Українське Міноборони досі демонструє свою неефективність. Волонтери вже втомилися довбати чиновників проханнями забезпечити вояків в АТО хоча б найнеобхіднішим[…] Не схотів незмінний керівник департаменту Віталій Андронатій, у якого завжди безліч причин – чому всі ці місяці не проводять тендерних закупівель, та навіть не затверджують нового складу необхідного в індивідуальних аптечках».

«Факти» ICTV також видали в ефір підозрілий матеріал про Юлію Тимошенко – знов щодо херсонських виборів, про які вже йшлося напередодні в новинах: «Юлія Тимошенко поскаржилась главі європейської місії зі спостереження за парламентськими виборами на фальсифікацію результатів на 182-у окрузі. Там переміг кандидат від Блоку Петра Порошенка Олександр Співаковський, обігнавши Юрія Одарченка від Батьківщини з різницею лишень у 100 голосів. Тимошенко переконана – на 182-у окрузі застосовували адмінресурс. А перемогу провадний кандидат отримав завдяки маніпуляціям у в’язниці та СІЗО». Балансу в цьому матеріалі немає.

«Україна» другий день поспіль запрошує до студії представника «Опозиційного блоку». Цього разу це Нестор Шуфрич, який висловив співчуття з приводу трагедії в Донецьку та озвучив позицію своєї партії щодо проблемних округів.

5 листопада було зафіксовано 9 матеріалів з ознаками замовності: по три на «Інтері» та «Україні», 2 на ICTVта 1 на СТБ. Найбільше – на користь «Опозиційного блоку» (три), один матеріал на користь «Батьківщини».

6 листопада, четвер

«1+1» відзначився цього дня корпоративною джинсою на користь «Приватбанку»: «Більше 11 мільйонів гривень зібрали на допомогу українському війську клієнти Приватбанку. Витратили ці гроші винятково на ті потреби про які повідомляли або самі військові або волонтери. А щоб волонтерам було зручніше збирати ці заявки і знаходити необхідні речі за найкращою ціною, фахівці банку створили спеціальний сайт – волонтерську біржу, куди стікається вся інформація про потреби, наявність товарів та благодійні пропозиції».

Також підозрілим є матеріал про крадіжки нафти з нафтопроводів – насичений неконкретними звинуваченнями: «за справу правоохоронці беруться лише тоді, коли через незаконні під’єднання стаються аварії. А от за вчасні повідомлення про імовірні злочини ігнорують. В міліції такими закидами здивовані», «Підпільні труби закарпатські спритники прокладають під міжнародними трасами, по днищу рік і через пасовища. Використовують бурові установки, які коштують по півмільйона доларів і майже не приховуються. А день лише одна врізка може принести прибуток у понад 70 тисяч гривень. Цих грошей достатньо, щоби на ці злочини посадовці у погонах закривали очі, – припускають працівники нафтогону». Відсутність конкретики, фактів та імен підозрюваних наводить на думку про певний підтекст сюжету.

Зненацька в фокусі уваги теленовин опинилась дружина Президента Марина Порошенко. «1+1» розповів про її перебування в Запоріжжі: «Майбутній військовий шпиталь на Запоріжжі відвідала перша леді. Їй провели екскурсію будівлею, де невдовзі мають лікувати військових». Всує згадав пані Марину й «Інтер», розповівши, як вона зустрічала військових. «Паркетна» безпідставна увага до дружини Президента – недобрий знак.

У новинах «Інтера» «Батьківщина» заявляє про фальсифікації на 182 окрузі. В матеріалі безпідставно використані коментарі нардепа Олександри Кужель та кандидата в нардепи Олександра Співаковського, який не сказав нічого змістовного. В цьому ж випуску порушують стандарти відокремлення фактів від коментарів і достовірності: «Строительство велось на территории Зооветакадемии. Ее ректор Валерий Головко – член Партии регионов. И встречать сепаратистов он будет хлебом и солью, уверен Сергей. Своими догадками поделился в соцсетях».

«Подробности» також подають беззмістовну заяву віце-прем’єра Володимира Гройсмана («Кожен міністр має отримати своє завдання. І має прийти сюди, в інші аудиторії раз в квартал і сказати: оце і оце я зробив, а це мені не вдалося, а це потрібно коригувати»). І ще одну – колишнього урядовця, а тепер одного з лідерів «Опозиційного блоку» Олександра Вілкула: («привлек больше 2 миллиардов долларов прямых иностранных инвестиций, мы подняли производство на 24%. Но только пока в стране идут фальсификация выборов, пока судами отменяются решения ЦВК, пока и практически депутатов пытаются назначить, украв выбор людей, то инвестиции в страну точно не придут»).

Не полишає «Інтер» теми начебто сфальсифікованих виборів у 60-му окрузі. Слово надане лише адвокатові кандидата Олександра Риженкова; без причини використаний коментар Нестора Шуфрича з «Опозиційного блоку». Аналогічний матеріал цього дня вийшов на «Україні» – про вибори в Херсоні, начебто сфальсифіковані на користь кандидата від «Блоку Петра Порошенка Одарченка.

А в новинах «України» – відразу три матеріали про добрі справи Ріната Ахметова.

9 матеріалів з ознаками замовності було виявлено в новинах цього дня. По чотири на «Інтері» та «Україні», один на «1+1». Найбільший замовник із-поміж політичних сил – «Опозиційний блок» (три матеріали), також «Батьківщина» і «Блок Петра Порошенка» замовили по одному матеріалу.

7 листопада, пятниця

Головні теми дня – обстріли на Донбасі та ситуація в проблемних округах.

«1+1» другий день поспіль відстоює комерційні інтереси свого власника Ігоря Коломойського та його «Приватбанку». Рекламна кампанія, яку анонімно запустив «Приватбанк», про те, що громадяни мають право самі обирати банк для отримання зарплати, знайшла своє продовження в сюжеті «ТСН»: «Співробітники однієї з медичних установ столиці обурені – державний банк без дозволу використав їхні особисті дані і випустив для медиків зарплатні картки, хоча вони про не просили. В банку звинувачення відкидають, а от юристи нагадують, обирати банк для отримання заробітної плати виняткове право працівника».

Заангажованим є матеріал про вибори у 59-му окрузі, де «1+1» підтримує Валентина Манька: «Валентин Манько твердить, зафіксовані випадки побиття членів ОВК № 59 унеможливлює чесний підрахунок і сам факт дотримання законності процедури. Коробки з бюлетенями розірвані, пломби зірвані». Відповіді Манькового опонента та правоохоронців немає. «Україна», натомість, у цей день підтримала якраз опонента – Сажка.

У матеріалі ICTV про 50-й округ невиправдано з’являється коментар уже знайомого читачам керівника штабу «Опозиційного блоку» на Донеччині Олексія Білого: «Вот представьте себе для Донбасса, для людей, которые реально поверили, что какие-то изменения происходят в стране. Они пошли при военных действиях, они сделали свой выбор, а у них это хотят отнять. Это правильно или не правильно? Это будет нас объединять?». У матеріалі про 38-й округ – синхрон Олександра Вілкула: «Когда на 38-м округе из 136 комиссий отменяются результаты в 123 – это путь в никуда. Кандидат выиграл на 11 тысяч голосов и пытаются украсть выбор людей». Фігурує Вілкул і в матеріалі про боротьбу Олександра Кузьмука за мажоритарний округ у Дніпропетровську.

Вже другий день телеканали приділяють увагу дружині Порошенка. Цього разу – ICTV: «Дружина президента передала військовим госпіталям Запоріжжя сучасні операційні столи. Напередодні Марина Порошенко відвідала 2 медзаклади, в яких лікують наших бійців. Один з них – Запорізький шпиталь, побудований ще у 30-х роках минулого століття, давно не діяв через аварійний стан будівлі. Але після початку бойових дій на сході його почали ремонтувати. Тепер тут буде аж 5 відділень, де виходжуватимуть сотню вояків». Невиправданою є й увага «Фактів» до міського голови Києва та новообраного нардепа Віталія Кличка – йдеться про нагородження фіналістів всеукраїнського дитячого конкурсу «Еко-ідеї з усього світу».

«Україна» робить із похорону вбитих у Донецьку школярів привід похвалити Ахметова: «Андрея и Данила на местном кладбище похоронили рядом. Все расходы на похороны взял на себя гуманитарный штаб Рината Ахметова. Также оплачивают лечение 44 пострадавших детей. В клинике говорят, всем необходимым теперь обеспечены». Наприкінці випуску – ще один матеріал про доброчинність Ахметова. А гостем студії «Событий» знов був представник «Опозиційного блоку» Сергій Ларін, що звинуватив владу в фальсифікації виборів у деяких округах.

Цього дня в новинах центральних телеканалів було виявлено вісім матеріалів із ознаками замовності. Вперше таких сюжетів не було на «Інтері»; «Україна» видала в ефір чотири замовні матеріали, ICTVтри, «1+1» – один. Найбільшим замовником залишається «Опозиційний блок» – шість матеріалів.

8 листопада, субота

Головні теми новин цього дня повязані з подіями на Донбасі та результатами виборів.

Перший національний у своїй схильності до паркету перегинає палицю: весь матеріал про лікарню «Охматдит» побудований навколо обіцянки першого віце-прем’єра Володимира Гройсмана відновити й завершити будівництво нового корпусу.

«1+1», висвітлюючи конфлікт київського прокурора Сергія Юлдашева та добровольчих батальйонів, відкрито стає на бік останніх: «Керівник підрозділу батальйону “Айдар” Сергій Граб до висловлювання поставився спокійно. Не приховує, звик. Спроба або чиновника або окремих ЗМІ заплямувати тих, хто захищає Україну не перша», «І додає, можливо чиновник занервувався в передчутті люстрації, бо при режимі Януковича працював на посаді заступника прокурора Луганщини, а отже потрапляє під дію Закону, от нерви в посадовця і не витримали. До речі, не вперше!». Позиція Юлдашева в матеріалі не відображена, а з представників батальйонів представлений лише Семен Семенченко (два синхрони) – новообраний нардеп від «Самопомочі», до якого були відверто прихильні ЗМІ Ігоря Коломойського.

«Інтер» у матеріалі про конфлікт навколо 38 округу піарить Олександра Вілкула:«На 38-м округе с перевесом более чем 10 тысяч голосов победил Вадим Нестеренко. Кандидат, которого поддерживала власть, – это бывший министр обороны – Кузьмук, занял третье место, набрав в 2,5 раза меньше, чем Нестеренко. Через три дня после этого господин Кузьмук принес жалобы, причем жалобы эти были написаны под копирку. И люди, которые были там, фамилии и мобильные телефоны, – отказывались о том, что они их писали». Аналогічні матеріали вийшли на «Україні» та ICTV.  Також у «Событиях» каналу «Україна» – традиційний матеріал про доброчинність Ахметова.

У суботу в новинах центральних телеканалів вийшло пять матеріалів з ознаками замовності. Два на каналі «Україна», по одному на ICTVта «Інтері», один – на Першому національному (хоча ми не припиняємо сподіватись, що це не замовний матеріал, а просто наслідок непрофесійності журналістів, адже Перший досі не був помічений у джинсі).

Висновки

Як і минулого тижня, найбільше матеріалів з ознаками замовності та маніпуляцій стосуються боротьби за результати виборів на мажоритарних округах у Дніпропетровській та Донецькій областях. «Інтер», «Україна», ICTV та подекуди СТБ виступають у цій боротьбі на боці «Опозиційного блоку», чи то пак, Сергія Льовочкіна, підтримуючи колишніх регіоналів – самовисуванців або висуванців «Опозиційного блоку». Їм протистоїть лише «1+1».

«Україна» та «Інтер» і далі особливо старанно просувають «Опозиційний блок». Зокрема, «Україна» запрошує до гостьової студії представників цієї партії. При цьому вони коментують конфлікти на мажоритарних округах, де формально партія навіть не висувала своїх кандидатів.

Джинси залишається досить багато, хоч і менше, ніж було перед виборами. За тиждень в ефір вийшло 50 замовних матеріалів. Найбільше – на каналі «Україна» (21), далі «Інтер» та ICTV (по 10), «1+1» (3) та СТБ (1).  Під питанням Перший національний (один підозрілий матеріал), на 5 каналі замовних матеріалів не виявлено.

Замовником половини джинсових матеріалів цього тижня був «Опозиційний блок». На другому місці – Рінат Ахметов, чию благодійність вихваляє «Україна» (12 матеріалів). Далі «Батьківщина» (3 матеріали).

Моніторинг дотримання професійних стандартів у роботі інформаційних служб українських телеканалів здійснюється громадською організацією «Телекритика» в рамках проекту «Зміцнення інформаційного суспільства в Україні» за підтримки Ради Європи. Метою моніторингу є підвищення рівня медіаграмотності українського суспільства, стимулювання медіа до відповідальності, дотримання журналістських стандартів та підвищення якості медійного продукту.

Моніторинг є незалежною експертною оцінкою громадської організації «Телекритика». Всі висновки й точки зору, висловлені в усіх публікаціях моніторингу, можуть не збігатися з точкою зору Ради Європи.

Отар Довженко, Ірина Андрейців для «Вибори та ЗМІ»

фото - sobytiya.tv

Print Friendly

Поділитись

About Author

lera.lauda