«Кількість витрачених на політичну джинсу грошей – не трансформувалася в результат» – експерт

Чимало кандидатів-мажоритарників, які, за спостереженнями медіаекспертів, особливо зловживали розміщенням замовних матеріалів у ЗМІ, до парламенту не потрапили. Тож джинса виявилася абсолютно недієвим інструментом впливу на виборців. Про це йшлося під час круглого столу «Вибори 2012: джинса як технологія  виявилась неефективною. Чи готові змінюватись політики і медіа?».

За словами Діани Дуцик, редактор сайту MediaSapiens (ГО «Телекритика»), починаючи з 2009 року спостерігається стабільне зростання кількості джинси у ЗМІ. А Вікторія Сюмар, виконавчий директор Інституту масової інформації, додала, що «джинсові пакети» тепер стали одним з пунктів у списку послуг рекламних і PR-агенцій.

«Кількість витрачених на політичну джинсу грошей – не трансформувалася в результат. Люди проголосували за інше.  Ефективність джинси надзвичайно низька», –  зазначила Сюмар.

За результатами моніторингів ЗМІ, які проводили «Телекритика», ІМІ та Український освітній центр реформ, рекордсменами у розміщенні передвиборчої джинси були влада і Партія регіонів, Комуністична партія, партія Наталії Королевської «Україна – Вперед!» та кандидати-мажоритарники, зокрема Олександр Третьяков, Алла Шлапак, Олесь Довгий, Євген Царьков. Останні у своїх мажоритарних округах вибори програли.

«Парадокс у тому, що уже кілька виборів поспіль ці люди за великі гроші розміщують рекламні матеріали у ЗМІ і отримують абсолютно протилежний ефект. Мені ось цікаво, коли вони це зрозуміють і перестануть витрачати на це кошти?.. Бо джинса зникне лиш тоді, коли політики нарешті усвідомлять її неефективність та іміджеву шкоду, якої вона їм завдає», –  вважає Соня Кошкіна, шеф-редактор інтернет-видання Lb.ua.

Світлана Єременко з Українського освітнього центру реформ, який проводить моніторинг регіональної преси, зазначила, що джинса була і в державних, і в комерційних виданнях у всіх областях України. В деяких виданнях, особливо у вересні-жовтні, 50-60% матеріалів номеру містили ознаки замовності. Найвищі показники кількості джинси у регіональних друкованих медіа зафіксовані у Сумах – 34% та у Харкові – 33%, менше замовних матеріалів у Донецьку, Криму та Львові.

Print Friendly, PDF & Email

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *