На політрекламу під час виборів-2012 витрачено найбільше коштів за всі роки незалежності

Експерти порахували витрати з урахуванням коштів на приховану рекламу.

На політичну рекламу на парламентських виборах 2012-го року витрачено чи не найбільше коштів за історію незалежної України. Це підтверджують результати моніторингу політичної реклами у ЗМІ, що проводився комітетом «Рівність можливостей». Про це йдеться у прес-релізі інформаційно-просвітницької кампанії «Звідки?», яка спрямована на інформування громадськості про політичне фінансування в Україні.

Нагадаємо, кампанія «Звідки?» – це ініціатива громадянських та міжнародних організацій, до складу яких входять Громадянська мережа «Опора», Комітет «Рівність можливостей», МГО «Інтерньюз-Україна», Комітет виборців України, Лабораторія законодавчих ініціатив під керівництвом Міжнародної фундації виборчих систем (IFES), яка покликана показати реальну картину фінансування виборів-2012 та надати дієві рекомендації щодо покращення фінансової прозорості в політиці.

«За звітний період  загальна вартість реклами суб’єктів моніторингу в друкованих ЗМІ Донецька, Ужгорода та Києва сягнула 185 059,90 грн. До цього слід також додати витрати на приховану рекламу, так звану джинсу. Тому вартість реклами з урахуванням коефіцієнта «політичної джинси» (1,2) – 222 071,88 грн. На телебаченні цифри ще більші, загальна вартість реклами за звітний період на ТБ Донецька, Ужгорода та Києва становить – 5 008 290,60 грн, а з урахуванням коефіцієнта політичної джинси (1,2) – 6 009 948,72 грн», – заявив голова Комітету «Рівність можливостей» Олександр Чекмишев.

Водночас експерти громадської ініціативи «Звідки?» відзначили, що фінансовий ресурс продовжував відігравати чи не визначальну роль в успіхові на виборчих перегонах.

За словами координатора виборчих програм «Опори» Ольги Айвазовської, перемогу в досліджуваних округах отримали ті кандидати, які найбільше витратили коштів на польову частину. Винятком став лише Київ. Втім, за словами експертів, столиця є винятковим регіоном і така тенденція не є показовою для всієї України.

Також Айвазовська вказала на непрозорість походження виборчих фондів кандидатів. За її словами: «Всі без винятку кандидати витратили в декілька разів більше коштів, ніж задекларували прибутків за 2011 рік. Крім того, жоден із них не організовував широкомасштабних кампаній збору коштів з населення на кампанію, тому походження фінансів є вкрай непрозорим і корупціогенним в політичній перспективі для народних депутатів.  На жаль, фінансування кампаній всіх кандидатів і партій залишається у тіньовому секторі економіки».

Моніторинг проводили у період з  20 серпня по 28 жовтня 2012 року. Експерти громадської ініціативи «Звідки?» презентували фінальні результати моніторингу фінансових витрат кандидатів у народні депутати. Громадянська мережа «Опора» представила моніторинг польових витрат політиків на виборчу кампанію, а Комітет «Рівність можливостей» – аналіз інвестицій в агітацію за посередництва ЗМІ. Дослідження проводили на основі аналізу витрат ключових кандидатів у трьох пілотних округах (222 – Київ, 42 – Донецьк, 73 – Закарпаття), які разом репрезентують всю електоральну Україну. Моніторинг відбувався за підтримки Міжнародної фундації виборчих систем (IFES).

Нагадаємо, що у жовтні експерти прогнозували, що цьогорічна парламентська виборча компанія стане найдорожчою в історії України. Досі найдорожчими вважалися парламентські вибори 2007 року. Тоді, згідно з офіційними даними ЦВК, загальний обсяг виборчих фондів 20 партій і блоків становив 581 млн. 400 тис. грн, а, за оцінками експертів, їх загальні витрати на рекламу перевищили 800 млн грн.

Фото – marker.ru

Print Friendly, PDF & Email
Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *